پرش به

کاربر گرامی به تالار گ?تگوی کارشناسان ایرانی خوش آمدید.
برای است?اده از همه امکانات و مطالب تالار لط?ا در تالار ثبت نام  نمایید
برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

تصویر

اسرار پشت پرده مجسمه آزادی

مجسمه آزادی


بدون پاسخ

#1 parvaneh

parvaneh

    کاربر عادی

  • عضو انجمن
  • ستارهستاره
  • 10 ارسال

ارسالی پنجشنبه ۵ بهمن ۹۱ - ۲۰:۰۷:۴۷

شیطان پرستی
اسرار پشت پرده مجسمه آزادی



تائیس تندیس تمدن سوزی:
مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام رسمی آن آزادی روشنگر جهان است در سال 1886 میلادی توسط ?رانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد .
در 28 اکتبر آن سال " استی?ن گراور کلیولند " ریاست جمهوری وقت آمریکا ، مجسمه آزادی را در محل ?علی آن، دهانه رود هودسن درجزیره آزادی که تا محله منهتن شهر نیویورک دو هزارو ششصد متر و تا شهر جرسی سیتی ایالت نیو جرسی 600 متر ?اصله دارد قرار داد. این مجسمه بنا بود در سال 1876 به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال آمریکا به اتمام برسد ولی به علت پاره ای از مشکلات مانند حمل آن به آمریکا ، طولانی شدن جریان ساخت و... با ده سال تاخیر بر ?راز آبهای آتلانتیس ایستاد این مجسمه با دست راست خود مشعلی ?روزان را بالای سر خود نگه داشته و در دست چپ یک لوح سنگی را که بر روی آن با شماره های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر 4 ژوئیه 1776 میلادی تاریخ استقلال آمریکا است.
مجسمه آزادی ?قط یک تندیس ساده نبود بلکه نماد اسرار آمیزی از یک جریان مخ?ی و مخو? بود که سالها بعد نبض حیات سیاسی ، اقتصادی ، ?رهنگی و نظامی جهان را به دست گر?ت .
سالها قبل تر از آن یک یهودی دریانورد به نام کریستو?ر کلمپ با مشورت با محا?ل یهودی اسپانیا و با توجه به اطلاعات و شواهدی که از وجود سرزمینی در آنسوی اقیانوس اطلس داشت ، با نیت پیدا کردن ارض موعود عهد عتیق ، سرزمین خالی از سکنه ای !!! را می یابد.
اندکی بعد این سرزمین مورد توجه پیوریتن های انگلیسی قرار می گیرد. این مسیحیان یهودی به محض ورود به امریکا آنرا ارض موعود نامیده وبومیان آن سرزمین را کنعانیان پنداشته و تاجایی که می توانند آن ها را قتل عام می کنند .
اولین کتابی که در امریکا به چاپ می رسد "مزامیر داوود" است ، پیوریتنها نام های عبری بر ?رزندان ، خیابانها و شهرهای خود می گذارند تاجایی که باید پسوند DC د ر نام شهر " Washington DC " را David Capital یعنی (پایتخت داوود) دانست.
نهایتا پس از مدتها جنگهای داخلی سرانجام در چهارم ژوئیه 1776 اولین کشور تمام ?راماسونری جهان یعنی امریکا استقلال خود را اعلام می نماید.
بیش از یک قرن پس از آن یعنی درسال 1886 میلادی ?رانسه به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال امریکا مجسمه آزادی را در چند تکه مجزا توسط کشتی به امریکا هدیه می کند.
طراح اصلی این مجسمه "?ردریک آگوسته بارتلدی" مجسمه ‌ساز ماسون ?رانسوی بود البته سازه درونی آن را " الکساندر ای?ل" مهندس ?رانسوی برج ای?ل ،طراحی نمود مهندسان و طراحان دیگری نظیر " ژوز? پولیتزر " و"اوژنویوله لودوک" نیز در جریان ساخت آن نقش داشتند.
ویژگی مشترک تمامی این مهندسان و طراحان عضویت در لژهای ?راماسونری ?رانسه بود. تا جایی که به عنوان مثال بسیاری از نماد شناسان برج ای?ل را یک "ابلیسک" ?انتزی می دانند.
در ابتدا سازندگان ?رانسوی آن اعلام نمودند که این مجسمه نماد "تا ئیس" معشوقه اسکندر است . اما نکته ظری?ی که در این میان نادیده ماند چیز دیگری بود که بعد ها نشریه ماسون ترک آنرا ?اش ساخت . و آن شباهت بسیار زیاد چهره ی این مجسمه با "ایسیس" اسطوره ی مصر باستان و الهه مورد تقدیس ماسونها بود.
بعدها ?ردریک بارتلدی در پاسخ به انتقاد ا?رادی که بیان می داشتند این مجسمه از نظر ?رم صورت به "تائیس" هیچ شباهتی ندارد ، گ?ت : من در طراحی این مجسمه از چهره مادر بیوه خودم الهام گر?ته ام.
آری بارتلدی راست می گ?ت ولی منظورش از مادر بیوه ، "ایسیس" بود که در واقع مادر بیوه معنوی تمامی ماسونها منجمله خود او بود.
پس از انتقال این مجسمه به نیویورک امریکاییها با هزینه ای نزدیک به 200 هزار دلار پایه ای 46 متری از جنس گرانیت برای آن ساختند تا مجسمه را بر روی آن قرار دهند.
حال که ?راماسونهای ?رانسوی برای امریکا سنگ تمام گذاشته بودند نا پسند می نمود اگر طراحان امریکایی دست روی دست می گذاشتند ، و البته در عمل نیز چنین نشد و در نهایت پایه گرانیتی آنها یک کپی محض از معبد کذایی سلیمان از آب در آمد ، معبدی که ماسونها برای رسیدن به نظم نوین جهانی و تشکیل حکومت ماسونی – یهودی خویش بالاخره باید آنرا بر بقایای مسجد الاقصی بنا کنند. با این ت?اسیر جای تعجب هم نخواهد داشت اگر ارت?اع این ساختمان 46 متر یعنی مجموع 33+ 13 (دوعدد مورد علاقه ?راماسونها) باشد و خود تندیس نیز دارای 168 پله به علاوه 1 نیم پله (مجموعاً169) باشد که بازدیدکنندگان را تا بالای برج راهنمایی کند.( 169= 13 X13)!!!
بارتلدی بر روی تاج این مجسمه ه?ت شعاع نور قرار داد تا بیش از پیش نماد های ماسونی این تندیس ننگ و نیرنگ را آشکار سازد.عدد ه?ت در کنار سمبل های گونا گون نور از دیر باز ستوده مصریان باستان و یهودیان و کابالیست های مصر زده بود . همانگونه که آن را در شمعدان ه?ت شاخه یهود "MENORAH " ، خورشید ه?ت شاخه مصریان و یا ه?ت ستاره منقوش در آسمان معبد سلیمان دیده اید.



مجسمه آزادی یهود ?راماسونری
اما نکته ای که در این میان بنا بر اعترا? ?رانسویان هرگز نباید ?راموش نمود الگوبرداری ساخت مجسمه از "تائیس" معشوقه اسکندر است. حتی اگر شباهتهای چهره ی این مجسمه با ایسیس را کنار بگذاریم چه دلیلی دارد ?رانسوی ها نمادی از تائیس بسازند و آن را به امریکا هدیه دهند. مگر غربیان در تاریخ هزار خدایی یونان و رم با کمبود الهه مواجه شده بودند که از یک شخصیت نچندان موجه به نام" تاییس" مجسمه بسازند و آنرا تندیس و نماد آزادی قرار دهند.
مجسمه آزادی ?راماسونری تائیس ایسیس
آری حقیقت چیز دیگری است که لاجرم مجبوریم برای روشن شدن این گوشه از تاریخ و آشنایی با شخصیت این زن به بازخوانی گذرای حمله اسکندر به ایران زمین بپردازیم.
با آنکه اسکندر یا همان الکساندر در میان غربیان قهرمانی بزرگ شناخته می شود ولیکن در میان ایرانیان به عنوان شخصیتی بدنام و ویرانگر نمود یا?ته است، در متون زرتشتی، از وی همواره به عنوان "گجسته" (ملعون و شوم) یاد شده و همراه ضحاک و ا?راسیاب از کارگزاران اهریمن به شمار آمده است.
در این اثنا عده ای نیز نظر در انکار وجود شخصیت تاریخی به نام اسکندر مقدونی دارند، ولی این به معنای نادیده انگاشتن انبوهی از آثار و اسناد تاریخی و باستان شناسی و حذ? تاریخ اسکندر و سلوکیان و خلا زمانی به مدت بیش از صد سال از تاریخ ایران است.
اسکندر متولد مقدونیه و ?رزند ?یلیپ پادشاه مقدونیه بود. در آن زمان مقدونیه قسمتی از حکومت یونان بود که البته مقدونی ها در میان مردم یونان معرو? به وحشی گری بودند لذا ?یلیپ پدر اسکندر، برای ?رزند خود معلمانی یونانی استخدام کرد تا با ?رهنگ یونانیان بزرگ شود. اسکندر پس از مرگ پدر، پادشاه مقدونیه شد و پس از کشمکش ها و ?راز و نشیبهایی که بیان آن در این مجال نمی گنجد برای ماجراجویی و تصاحب سرزمینهای دیگر، راه جهان گشایی و حمله به دیگر کشورها را پیش گر?ت. اگر چه یونانیها او را وحشی و بربر می دانستند، ولی هنگامی که با تصاحب سرزمینهای دیگر توسط او ثروت زیادی به آتن سرازیر شد، با وی همراه شدند .
بزرگ ترین و مهمترین جنگ اسکندر، نبرد با امپراتوری وسیع ، قدرتمند و متمدن هخامنشیان بود. نبرد اسکندر و پادشاه ایران، چند بار به عقب نشینی وی انجامید، اما سرانجام با تضعی? روحیه سپاهیان ایران، ورق به ن?ع یونانیان برگشت و اسکندر، داریوش را در منطقه "گیل گمش" شکست داد.
در شب پیروزی، اسکندر و ا?سرانش در تخت جمشید (پرس پولیس) قصر باشکوه ایرانیان، جشن بزرگی برپا کردند. اسکندر همواره در س?رهای خود یک گروه از زنان ?احشه و رقاص و شراب ریز همراه خود می آورد تا بساط عیش و نوش و شهوت رانی خود و ?رماندهان سپاهش گسترده باشد. یکی از این زنان، تائیس کنیزی اورشلیمی بود که به خاطر زیبایی به دربار اسکندر راه یا?ته بود. پس از آنکه اسکندر قصد ازدواج با شاهزاده اسیرایرانی و دخترداریوش سوم "استاتیرا" را نمود ، حسادت تائیس او را به طرح نقشه ای اهریمنی کشاند که نهایتا صدها سال تمدن ، ?رهنگ و ا?تخار جهانی را به خاکستر نشاند.
در آن جشن، تائیسآن قدر به اسکندر شراب خوراند که عقل او را کاملاً زایل کرده و سپس از او خواست به انتقام معبدی که در آتن توسط خشایارشاه به آتش کشیده شد، پرس پولیس (تخت جمشید) را آتش بزند. اسکندر مشعلی را به تائیس داد و او هم پرده های حریر و جواهرنشان قصر را به آتش کشید. و پس از مدتی کوتاه، قصر یکپارچه در آتش کین و حقارت شخصیت تاییس سوخت.
و اینگونه شد که امروز در دست مجسمه به ظاهر آزادی آمریکا "تائیس" همان مشعل هنوز به امید به آتش کشیدن دوباره تمدن شرق ا?روخته است.
و اینگونه شد که یک ?احشه که گوشه ای ناچیز از تاریخ تاریک و ددمنشانه غرب را اشغال کرده نماد آزادی می شود!


به راستی،چرا سازندگان ?رانسوی مجسمه آزادی چنین شخصیتی را به عنوان نماد آزادی در نظر گر?تند؟
بی شک یکی از اصلی ترین دلایل آن یادآوری حمله اسکندر به شرق و استحاله ?رهنگی آن است چراکه تاریخ شناسان یکی از مهمترین اقدامات اسکندر را هلنیزه کردن سرزمین های تحت تصر?ش می دانند. هلنیسم در لغت به معنی تقلید از یونان و به معنی مجموعه تمدن و ?رهنگ یونان و به عبارتی ساده تر یونانی مأبی است.
در این راستا اسکندر اقدام به تأسیس شهرهای جدید در راه های مهم و استراتژیک و کوچ دادن مردم از آسیا به اروپا و از اروپا به آسیا نمود. وی با این کار قصد در استحاله ?رهنگی متصر?اتش داشت.
نمود بارز و آشکار این مسأله را می توان در هلنیزه شدن سلسله ایرانی اشکانیان پس از براندازی سلوکیان (بازماندگان سلوکوس جانشین اسکندر) دید، اشکانیان همواره سعی در یونانی مأبی داشتند تا جایی که حتی بر سکه هایشان عنوان (یونان دوست) همراه با اسم پادشاه زمان می آمد.
به عبارتی دیگر مجسمه آزادی به نوعی نماد رشد غرب گرایی نیز هست. تائیس یا همان مجسمه آزادی، می تواند یادآور تمام این گذشته باشد. اکنون نیز ملل شرقی به تقلید از اروپاییان و در مقابل غربی ها نیز به این سلطه می نازند و این میراث شوم اسکندر و تائیس است.
اما نکته بسیار بسیار مهمی که هرگز نباید از نظر دور گردد این است که تمدن غرب هرگاه ا?ول نمود نتوانست دوباره در همان مکان ابتدایی ، خود را بازسازی کند و در جایی دیگر ادامه حیات داد لذا می بینیم پس از ا?ول یونان ، رم برمی خیزد و بعد از آن غرب از اروپای میانی ، انگلستان و نهایتا امریکا سر بر می آورد ، یعنی غرب هیچگاه نتوانست در همان حوزه مکانی اولیه دوباره رشد نماید این تمدن آنقدر نقصان داشت که قدرت هضم تجاوزات و حتی تبادلات ?رهنگی سالم را نیز نداشت.
اما در مقابل ، تمدن کهن و با ?رهنگ ایران هرگاه دچار نزول شد دوباره در همان مکان جوانه زد ، هرگز نباید ?راموش کرد که نهایتا اسکندر با لباس ایرانی از این مرز پر گهر ر?ت ، وحشیان و متجاوزان مغول مسلمان شدند و رصد خانه و مسجد و کتابخانه ساختند و از میان سه ن?ر زبانشناس که قواعد زبان عربی را برای خود عرب زبانان نگاشتند دو تن از آنها ایرانی بودند واکنون نیز پس از چند هزار سال باز هم ایران است که در مقابل زیاده خواهی های وحشی گرانه غرب ایستاده است.آری تکرار این تجربه تاریخی و از سویی دیگر پیشگویی های غرب نیز همین را میگوید که منشا آن ات?اق بزرگ آخرالزمانی نیز ایران است و موعود ادیان به یاری ایرانیان است که بساط بیداد آنها را بر خواهد چید گویا غرب ناگزیر از شنیدن نام ایران در کنار ناکامی های خود است ، لذا اینگونه است که تائییس دوباره مشعل به دست رو به سوی شرق بر ?راز آتلانتیس ایستاده است.
اگر بخواهیم اندکی تاریخی تر به مسئله نگاه کنیم باید در نظر داشته باشیم زمانی که امپراتوری ایرانیان 127 ایالت را تحت سلطه خود ساماندهی کرده بود اوج تمدن غربیان یعنی یونان هنوز از سیستم ابتدایی دولت شهرها (نه یک امپراتوری واحد) است?اده میکرد، لذا غرب ناگریز است تا با ساختن یک اتوپیای (آرمان شهر) خیالی یعنی یونان باستان تمامی مدنیت را به خود ارجاع دهد . زمانی که سخن از منطق باشد ارسطو الگو می شود اگر از ریاضیات سخن رانده شود ارشمیدوس را نشان می دهند ، پدر علم پزشکی باید بقراط باشد و غیره و غیره تا من ایرانی هیچگاه به این ?کر نکنم که چرا غرب هنوز با این همه ادعا نتوانسته حقوق بشری را که کوروش 2500 سال پیش به بهترین نحو اجرا می کرد را حتی شبیه سازی کند. اگر لازم باشد برای من و توی ایرانی ?یلم 300 می سازند تا ما را از تمامی گذشته پر ا?تخارمان بیزار کنند تا مبادا شکوه و تمدن نیاکانیمان ما را دوباره به ?کر ?رهنگ سازی در جهان بیاندازد.
آری این کینه ای دیرینه است از تمدن شرق و سترگ ایران زمین که در هیبت شعله های آتش در مشعل ع?ریته جنگ این الهه شوم پیوندی!!! (تائیس + ایسیس) خود را نشان داده است.
البته نباید این مجسمه را با مجسمه آزادی کنگره Statue of Freed اشتباه گر?ت آن مجسمه‌ که از سال ۱۸۶۳ تا کنون بر روی گنبد مرکزی ساختمان کاپیتال ایستاده‌است توسط "توماس کرا?ورد" طراحی گردید و بانویی را تجسم می‌کند که شمشیری غلا? شده در دست راست خود دارد. در دست چپش نیز یک تاج به نشانه پیروزی، و سپر نشان رسمی آمریکا دیده می‌شود. کلاه خودی به سر دارد که حاوی ستاره و به شکل سر عقاب سر س?ید است. وی بر روی یک کره ایستاده‌است که بر روی آن عبارت E Pluribus Unum نقش بسته‌است. این واژه یکی از شعارهای ملی آمریکا است .
صد البته غرب در این آتش کین می سوزد و خواهد سوخت چراکه پس از تلاش چند هزار ساله آنها برای منکوب و استحاله تمدن ایران زمین جوانه ی نو رسته ای دوباره و این بار درهیبت اسلام شیعی از دل ایران زمین رویید و این بار نیز ایرانیان بهترین را انتخاب کردند رویشی که به لط? حق به انقلاب نهایی موعود منجر خواهد شد . و چه زیبا پروردگار بزرگ در قرآن ، کتاب انسان ?رمود:
" و ما اراده نمودیم تا بر مستضع?ین جهان منت گذارده و ایشان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم "( سوره قصص/ آیه 5)
*پیوریتانیسم گرایشی از پروتستانیسم است که خواهان باز گشت مسیحیان به ارزشهای عهدعتیق (یهود) است. تا جایی که اینان در زمان کرامول خواهان این شدند که تورات و تلمود قانون اساسی انگلستان شود.
علی اکبر رائ?ی پور
  • shayan, masoud, parvaneh و 3 فرد دیگر این پست را پسندیده اند



ارسال پاسخ



  


0 کاربر در حال خواندن این تاپیک است