رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

influening-customers-600x336.png

 

این 3 راه ساده فروش در اثر تقاضای شخصی مشتری صورت می گیرد. آن ها بی توجه اند به
این موضوع که شما چه چیزی و چطور یا کجا محصولتان را می فروشید.


1.دقت کنید که توجه مشتری را به خود جلب کنید.
آیا 3 پیغام تبلیغاتی فروش را به خاطر می آورید؟ آیا می توانید حتی یکی از آنها را هم به خاطر آورید؟ اکثر مردم قادر نیستند.... و این شامل مشتریان آینده شما نیز می شود. و دلیل آن است این که آنها به تاثیر مستقیمی که تبلیغ بر رویشان می گذارد، آگاهند ولی شاید در ظاهر آن را رد می کنند.
این یک مانع بزرگ است که شما باید بدانید چطور بر آن غالب شوید پیش از آنکه شروع به فروش کالایتان کنید. شما باید توجه مشتری را کاملا جلب کنید- بسیار دقیق و سریع- و گرنه در فروشتان موفق نخواهید بود.

 

اینجا 3 راه پیشنهادی و اثبات شده است که توسط آنها قادر خواهید بود توجه مردم را به سرعت بدزدید:
-به طریق علمی اثبات کنید. مثلا بگویید: " حتی دکترم نیز از این محصول بهداشتي استفاده می کند. "
-آنها را با گفتن جمله ای خاص متعجب کنید مثلا: محصول ما را بخرید و تا یک ماه پولش را نپردازید.
-سوال تحریک آمیز بپرسید. مثلا: اگر شما یک تاجر رده بالایید، چرا 6 عدد از محصولاتمان را نمی خرید؟

توجه:
عنوان مقالاتتان بر روی وب سایت نیز می تواند جلب توجه خواننده کند. بسیاری از مردم در سایت های مختلف می روند و به سرعت از آن خارج و به سایت دیگری می روند- مگر اینکه به محض ورود به سایت با عنوان محرک یا تعجب بر انگیزی مواجه شوند.

2. بر روی روابط انسانی تاکید کنید.
بسیاری از مشتریان دور اندیش حاضرند از اشخاص حقیقی بیش از شرکت های حقوقی خرید کنند. به جست وجوی راهی بپردازید که روابط شخصی شما را با مشتریان دوراندیش ایجاد کند.مثلا: اگر شما روبه روی مشتری و به صورت حضوری کالایتان را به او بفروشید، به زمان کمی جهت شناخت مشتری تان نیاز دارید و او نیز شما را حضوری بیشتر خواهد شناخت.اگر شما اقدام به فروش کالا بر روی اینترنت کنید نیازی به حرف زدن با مشتری ندارید و او از طریق عنوان های سایت تان و متن های آن به شما اعتقاد پیدا و خرید می کند. آنچه که شما در معرفی خود و محصولتان بر روی سایت ارائه می دهید باعث اعتماد مشتری می شود. پس در انتخاب بهترین و ناب ترین عناوین که باعث بر آورده کردن نیاز مشتری می شود، کوشا باشید.

توجه:
خودتان کالا را به مشتری بفروشید تا از کالای مناسب و راحت شما آگاه شود. ولی در ادامه برای جلب اطمینان او تاریخچه شرکتتان و نتایج زیاد فروشتان را نیز به او ارائه دهید تا از توانایی زیادتان در صورتبخشی به وعده هایشان مطمئن شود.

3.موجب بیداری تصورات مشتری تان شوید.
سود کالایتان را برای مشتری در قالب کلماتی زیبا و کلام دلنشین متصور شوید. بعد به او بگویید که با این منافع و مزایای زیاد کالای ما چه احساسی در استفاده از آن دارد.

دقت کنید:
اگر کالایتان را می فروشید پس برای خریدار کالا شرح دهید که مزایای استفاده از آن چه لذت بخش خواهد بود و احساس مرفه بودن از کالا را بدون هیچ شکی به او بگویید. مثلا: اگر به مشتری تان قایق می فروشید شرح دهید که با آن قایق در میان امواج آب همراه و کنار دوستان چه لذتی خواهندبرد. اگر فرصت شغلی تان را این گونه ارتقا دهید، خودتان حتی تصور کنید که بعد از مدتی کار سخت در خانه بودن و بدون کارفرمای بالای سر چه لذتی خواهید برد.

توجه:
از اینکه کلمات و توضیحات شما باعث ایجاد تصورات دل انگیز می شود مطمئن شوید، نه اینکه با توضیحاتتان ویژگی های کالا را شرح دهید.مردم در هنگام خرید، زیاد به ویژگی های کالا که در برگیرنده تکنولوژی پیشرفته است توجه نمی کنند. مثلا در هنگام خرید یک نوشیدنی خنک، حتی سالم، به درصد سلامت آن زیاد توجه ندارند. بلکه فقط می خواهند از خنکی آن در طول یک روز طولانی و گرم، لذت برند.

این 3 راه ساده فروش محصولات با اخلاق بشری نیز سازگار است. آنها را در صفحات وب خود بکار برید. درصد زیاد فروش باعث شگفتی تان خواهد شد.

 

                             

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برگرفته از کتاب 101 راه برای افزایش فروش

تاريخ : پنجشنبه یازدهم آبان 1391 | 22:33 | نویسنده : مدیریت اجرایی

 

 

مشتریان غیر از «بله» یا «نه» چیزهای دیگری هم می‌گویند. برای بسیاری از فروشندگان چگونگی برخورد با جمله کوتاه می‌خواهم درباره آن فکر کنم از همه دشوارتر است. این جمله در اساس مثبت است، اما اگر در برابر آن عقب‌نشینی نمایید ممکن است هرگز دوباره با آن مشتری صحبت نکنید.

منظور بعضی از مشتریان که این جمله را می‌گویند نه است. شما باید بدانید که باید از این جمله معنی ظاهری را درک کنید یا نه. بنابراین پاسخ بهتر چیست؟ غالبا بسیار مشکل است که دلیلی بیابیم که چرا مشتری نباید درباره آن فکر کند ( مگر آن‌که شما بتوانید دلیلی قطعی برای تصمیم‌گیری فوری ارائه کنید). بنابرین بهترین راه پذیرفتن است، و نه فقط پذیرفتن بلکه تشویق مشتری به فکر کردن درباره آن است. به او بگویید که این تصمیم مهمی است، بگویید که نباید به آسانی تصمیم‌گیری کند و عجله نماید، و این که باید مطمئن باشد؛ به هر صورتی که آن را بیان می‌کنید باید به روشنی نشان دهد که شما موافق فکر کردن درباره آن هستید. اما بعد بپرسید که چرا او هنوز هم باید فکر کند، یا این‌که چه بخشهایی از تصمیم هنوز احتیاج به بررسی بیشتر دارند. غالبا در اینجا نکته‌ای عرضه می‌شود، گیر خاصی در کار وجود دارد، چیزی در مجموعه که به خوبی بقیه اجزاء نیست، یا در زمینه‌ای از کار نیاز به اطلاعات بیشتر به‌چشم می‌خورد. آن‌گاه شما می‌توانید بکوشید تا توجه را به مذاکره بیشتر معطوف سازید:

می‌خواهم در باره آن فکر کنم

البته،این تصمیم بزرگی است، شما باید مطمئن باشید

درست است

شما باید مطمئن شوید که از هر نظر درست است، آیا هیچ جنبه خاصی وجود دارد که شما می‌خواهید به ویژه در باره آن فکر کنید؟

خوب، فکر می‌کنم که زمان نصب بیش از همه نگران می‌کند چون حتما بر کار جاری ما اثر می‌گذارد

تا حدیR درست است، اما می‌توانیم مشکل را رفع کنیم، شاید من به اندازه کافی توضیح ندادم که چگونه با این موضوع برخورد خواهیم کرد؛ آیا می‌توانیم قبل از پایان گفتگو یک بار دیگر آن را توضیح دهیم؟

بسیار خوب، من می‌خواهم تمام موضوع را بطور واضح بفهمم

پاتریک فورسایت - ترجمه علی ضرغام - انتشارات قدیانی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

راه حل چینی ها برای افزایش فروش شکلات +عکس

 

 

L131351637937.jpg

 

به گزارش ایران ناز به نقل از خبرگزاری شینهوآ، یک کارخانه تولید شکلات در شرق چین برای جلب مشتری بیشتر محصول جدید خود را در اشکال مهره های بازی چینی "مهجانگ" طراحی و تولید کرده است.

 

 

0.602812001313516377_irannaz_com.jpg

 

این ایده با استقبال بسیار خوب مردم چین روبرو شده است.

 

 

0.775055001313516378_irannaz_com.jpg

تعداد نمایش ۳۵۳۸ بار

ارسال شده در ۰۰۰۰/۰۰/۰۰ ۰۰:۰۰:۰۰

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

12 روش برای افزایش فروش آنلاین

 

 

 

اثر بخشی فروش سایت خود را با یکی از این راه کارهای تضمین شده در جهت تبدیل بازدید کنندگان به خریدار افزایش دهید. مهمترین فاکتور عبارتست از تست نمودن. تست نمودن تنها را کشف آن چیزی است که برای سایت شما موثر است و یا نیست.

 

 

 

 

onlineshop.png

<p>

اثر بخشی فروش سایت خود را با یکی از این راه کارهای تضمین شده در جهت تبدیل بازدید کنندگان به خریدار افزایش دهید. مهمترین فاکتور عبارتست از تست نمودن. تست نمودن تنها ، کشف آن چیزی است که برای سایت شما موثر است و یا نیست.

 

تست اول:

 

فقط یک محصول یا سرویس را در صفحه اصلی خود ارائه نمایید

آیا شما تعدادی محصول یا خدمات را روی وب سایت خود می فروشید؟ اگر جواب مثبت است پیشنهاد می کنم که امتحان کنید آیا این استراتژی برای شما بهتر است یا خیر ؟ به جای اینکه هر کسی که از سایت شما بازدید می کند یک رشته وسیعی از محصولات را ارئه دهید ، اگر فقط یک محصول را را پیشنهاد دهید شما در واقع می توانید بروی یکسری فواید کلیدی تمرکز کنید و به همه پرسش ها و تهدیدهایی که بازدید کنندگان احتمالا از محصول شما دارند پاسخ دهید. البته مجبور نیستید از محصولات دیگر دست بکشید . بلکه می توانید از طریق صفحات دیگر وب و یا با پیشنهاد هایی که از طریق پیگیری ارائه می دهید به آنها ارائه کنید.

البته تنها راه حل حصول اطمینان از اینکه آیا این امر در مورد بازدید کنندگان هدف شما موثر خواهد بود تست کردن آن می باشد. یک متن فروش برای محصول اخیر خود نوشته و آنرا در صفحه اصلی بگذارید و برای یک هفته یا دو هفته تست را در مورد آن اجرا کنید تا متوجه شوید چگونه فروش شما افزایش می دهد.

 

تست دوم:

 

مطالب پیشنهادی خود را جهت درج در سایت را طوری تغییر مکان داده تا جایگاه آن تقویت شده و لیست بزرگتری از مشترکان وفادار تهیه کنید.موارد پیشنهادی شماجهت درج در سایت ابزار شما برای جمع آوری آدرس ایمیل های مشتریان و تهیه لیست ایمیل ها توسط شما می باشد و به شما اجازه می دهد که دائم با مشتریان خود در تماس بوده و رابطه ای بر اساس اعتماد و و فاداری بین شما ایجاد گشته و محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید.

در صورتی که متن نامه فروشتان طولانی نیست و محصولات متعددی برای فروش ارائه نمی دهید راهکار قرار دادن محصول سفارشی خود در مکانی تا حد امکان ثابت در صفحه اصلی را تست کنید.(گوشه چپ بالای صفحه جایی است که چشم بازدیدکنندگان را در اولین نگاه به خود جلب می کند. شما باید قرار دادن محصول سفارشی را در هر جای سایت تست کنید تا همیشه در مقابل چشم بازدید کنندگان سایت باشد.

 

تست سوم:

 

همه با pop-up menu آشنایی دارند. آنها پنجره های کوچکی هستند که حاوی یک سفارش ویژه یا اطلاعات دیگری هستند که وقتی شما از وب سایتی بازدید می کنید ناگهان ظاهر می شوند. البته کاربران باید اختیار داشته باشند که آیا تمایل به دیدن این منوها دارند یا خیر.اما اغلب مرور گر ها این منو ها را بلاک کرده و کاربران اطلاعات باارزشی را از دست خواهند داد.اما این تا قبل از زمانی بود که یک فناوری موثری را کشف کنیم که به شما امکان می دهد آگهی های خود را در قالب منوهای مانند pop-upارائه داده که در واقع pop-up نبوده و بلاک نخواهند شد.به اینها "Hover Ads" گفته می شود.

در حقیقت زمانی که افزودن آگهی های نیمه پنهان را در سایت خود تست می کنیم فروش ما افزایش میابد.این آگهی ها موثر هستند زیرا حاوی اطلاعات مهم همچون محصول سفارشی یا یکی از تسهیلات کوتاه مدت ویژه شما برابر دیدگان بازدید کننده هدف می باشد.

 

تست چهارم :

 

مزایای مختلف سرخط ها

سر خط شما تاثیر زیادی بروی فروشتان دارد. یک سرخط موفق باید مشکلی که بازدید کننده با آن روبه رو است را بزرگنمایی نموده و بر مزایای اصلی محصول یا خدمات شما در حل آن مشکل تاکید نماید.

سرخط باید مزیت بزرگ محصول و یک راه حل بزرگ برای مشکل ارائه دهد.

 

تست پنجم :

 

در متن خود یک مشکل را مطرح نموده و نشان دهید چگونه می توانید آنرا حل نمایید.

در چندین پاراگراف اول که در صفحه اصلی شما ظاهر می گردد باید به جزئیات بیشتری از مساله ای که در سرخط خود مطرح نموده بودید بپردازید.تنها زمانی بازدید کنندگان شما احساس می کنند که آنها را درک نموده اید که مطمئن شوند که شما می توانید مشکل آنها را حل نمایید.

وقتی مشکل مطرح شد سپس می توانید محصول یا خدمات خود را بعنوان راه حل مشکل معرفی نمایید. با تاکید بر اینکه واقعا چگونه محصول یا خدمات شما مشکل خواننده را برطرف می کند این تضمین را خواهید یافت که افزایش فروش خود را شاهد باشید.

 

تست ششم:

 

اعتبار نسخه ارائه شده خود را افزایش داده و اعتماد بازدید کنندگان را به خود تقویت نمایید. نکته مهم این است که متن فروش شما مایه اعتبار شما باشد. از طریق این فرآیند است که بازدید کنندگان شما اعتماد می کنند و از خرید از شما احساس آسودگی می کنند. چندین راه وجود داردکه این کار را به صورت موثر انجام دهید که ما درباره دو عدد از سریعترین و راه ترین آنها صحبت میکنیم. اگر قبلا از این تکنیک ها استفاده نکرده اید متن خود را ویرایش نمایید و با روشی که اکنون استفاده می کنید آن را تست نمایید وقتی تفاوت را ببینید متعجب خواهید شد.

یکی از روش هایی که شما می توانید اعتبار خود را نشان دهید درج نظرات مشتریان خود در متن پیام فروش می باشد. اینها متونی برگزیده از ایمیل های موثق یا نامه هایی از مشتریان است که بیان می کند چگونه محصول یا سرویس شما کمک نموده تا مشکلی که با آن مواجه بودند حل گردد.شما با افزودن یک بخش به متن خود که اعتبار نامه ها ، تجربه و هر اطلاعاتی از عملکرد گذشته تان را مختصرا توضیح می دهد که شما چگونه واجد شرایط برای حل مشکل بازدید کنندگان شده اید و به این روش می توانید بر اعتبار خود بیفزایید.

 

تست هفتم:

 

بر بازدیدکنندگان سایت خود متمرکز شوید نه بر خودتان

موفق ترین متون فروش آنهایی هستند که بر خواننده تمرکز می کنند.در اغلب موارد صاحبان مشاغل این قانون ساده طلایی را نادیده می گیرند. به دقت در متون فروش خود بنگرید آیا مملو از کلماتی چون "من" و "ما" نیست؟ به جای کاربرد جملاتی چون " من نرم افزار مدیریت زمانم را با توجه به تکالیف خانه داری طراحی نموده ام " این جمله را بکار ببرید "نرم افزار مدیریت زمان جدید شما ، ساعاتی را برای شما خالی گذاشته تا در آن مدت در کنار خانواده خود باشید".

لذا تلاش کنید به جای کلمات "من" ، "مرا" و "ما" را در متن فروش خود بیابید و آنها را با "شما" و "شمارا" جایگزین نمایید.

 

تست هشتم:

 

فوری بودن و ضرورت را در نسخه خود القا نمایید و خوانندگان را متقاعد نمایید که اکنون از شما خریداری کنند. بسیار مهم است که متون فروشتان حس ضرورت و فوریت را در بازدیدکنندگان القا نماید تا آنها مجبور شوند اکنون خرید نمایند. در اینجا چند روش موثر جهت ایجاد حس فوریت وجود دارد. سعی کنید هر یک را در مورد نسخه فعلی خود تست و مقایسه کنید:

  • ارائه تخفیف کوتاه مدت مبنی براینکه بازدید کنندگان باید قبل از تاریخ مشخصی خرید نمایند تا واجد تخفیف گردند.
  • ارائه مزایای رایگان اضافه در صورتیکه بازدید کنندگان در یک بازه زمانی مشخص خرید نمایند.
  • ارائه تنها میزان محدودی از محصولات یا خدمات.
  • ارائه تعدا محدودی از مزایا.

 

تست نهم:

 

هر گونه اشاره به خرید را از بالای صفحه حذف نمایید.

مردم به طور معمول وقتی آنلاین هستند در جستجوی اطلاعات رایگان هستند.اگر نقشه فروش خود را خیلی زود در متن شروع کنید احتمال دارد قبل از اینکه شانسی داشته باشید که دل آنها را بربایید آنها را از ادامه منصرف می کنید.شما بایستی آنها را به آنچه می گویید و ارتباط آن به مشکلی با آن مواجه هستند علاقه مند سازید(همانگونه که به آن در تست پنجم اشاره کردیم).

در اینجا روش ساده ای را برای اصلاح لحن متن فروش بیان می کنیم. تلاش کنید اشاره به "خرید" و "مبلغ" و " فروش" را از بالای صفحه خود حذف نمایید و نتایج حاصله را با نتایجی که اکنون از آن استفاده می کنید مقایسه نمایید. به خاطر داشته باشید که چیزی را ذکر ننمایید که ارتباطی با خرید یا هزینه کردن داشته باشد قبل از اینکه خواننده شما به محصول علاقه مند گردد.

 

تست دهم:

 

میزان تمایل به محصول خود را با افزودن تصاویری تقویت نمایید.

تصاویر محصولات شما باعث می شود آنها را ملموس تر و واقعی تر نماید. اما گاهی نمایش بسیار زود محصول در فرآیند فروش می تواند به شکست بینجامد. شاید احتیاج باشد فواید و ارزش های محصول را قبل از اینکه نشان دهید آن محصول چیست مطرح نمایید.

قرار دادن تصویر در نزدیک بالای صفحه را با قرار دادن آنها در جایی نزدیک به محل "درخواست برای اقدام" (جایی که اعلام فروش می کنید) در انتهای متن تست کنید. همچنین درج تصویر در صفحه سفارش محصول را تست نموده و پاسخ را در مقابل درج هیچ گونه تصویری در آن مقایسه نمایید. با تحلیل دقیق و کامل در طول هر تستی خواهید آموخت که در جهت بیشترین تاثیر ، تصاویر محصولات را دقیقا کجا قرار دهید.

 

تست یازدهم:

 

توجه افراد در حال جستجو را با تغییر قالب و ظاهر متن خود جلب نمایید.

تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان از سایت شما ، همه کلمات متن فروش را از آغاز تا پایان می خوانند. اغلب با نگاهی گذرا از متن تنها لغات و عبارات خاصی را می خوانند. این به این خاطر است که اگر شما نیاز دارید مزایای اصلی خود را برجسته نمایید ، تست کنید و به ترکیب درستی دست پیدا کنید که نظر مردم را با نگاهی که به آن می اندازند جلب کند. این موارد عبارتند از:

  • کاربرد خطوط بولد ، ایتالیک و برجسته بطوریکه بر کلیدی ترین مزایای پیشنهاد شما تاکید نماید.
  • تنوع در پاراگراف ها ، بدین منظور که صفحه شبیه ستونی از متون با قالب منسجم نباشد.
  • افزودن سرخط های فرعی که بر پیام های اصلی شما تاکید نماید و بازدید کنندگان شما را مجبور نماید پاراگراف هایی که به دنبال می آیند را بخوانند.
  • قسمت چپ صفحه را خالی بگذارید (زیرا این حالت خواندن متن راحت تر است از متن justifyشده)
  • قرار دادن تکه های مهم ولی کوتاه متن یا سرخط های فرعی در وسط به طوری که آنها از بدنه اصلی متن بیشتر نمایان کند.
  • قرار دادن لیست هایی که با بالت ها شروع می شوند تا بر نکات اصلی تاکید نمایند.

 

تست دوازدهم:

 

در ایمیل های پیگیری برای مشترکان جدید که هنوز از شما خرید ننموده اند می توانید پیشنهاد خود را مجددا تکرار نمایید و دوباره اقدام به فروش را مطرح کنید. سعی کنید بلافاصله پس از اینکه مشترکان ثبت نام کردند ایمیل پیگیری را ارسال نمایید و برای آنها دلیلی را مطرح کنید که همان روزی که ثبت نام نموده اند به سایت شما بازگردند. می توانید این روش را با ارسال پیگیری ها 3 روز پس از اینکه مشترکان برای اولین بار از سایت شما بازدید کردند مقایسه نمایید تا متوجه شوید کدام روش به بهترین نحو عمل می کند.

پیگیری مشتریان فعلی هم حائز اهمیت است. در حقیقت تست ها نشان می دهد که 30 درصد مشتریان اگر به آن ها شانسی داده شود دوباره خرید می کنند. این امر به شما کمک می کند روابط سود آور و بلند مدت خود را با آن ها گسترش دهید و به شما اجازه می دهد محصولات را به طور خودکار مطابق با خرید اولیه آنها پیشنهاد دهید.می توانید ارسال یک پیشنهاد متناوب را با پیشنهاد سه روز پس از خرید تست نمایید تا متوجه شوید کدام روش موجب فروش متناوب پبشتری می گردد.

 

مزایای تست بخش بخش

 

نکته مهم در هنگام تست سایت این است که هر بار فقط یک آیتم را تست کنید یا دقیقا بدانید کدام تغییر بر نتایج موثر بوده. یک شیوه تست که به "تست بخش بخش" معروف است بدین روش عمل می کند : این تست به شما اجازه می دهد که بازدید کنندگان خود را به دو بخش تقسیم نموده و به عنوان مثال یک سرخط را با یک گروه و سرخط دیگر را با گروه دوم (هر دو در یک زمان) تست کنید.

این روش یک استراتژی ایده آل برای کسب و کار آنلاین می باشد. اما بویژه برای سایت های جدید با ترافیک کمتر مناسب است زیرا روشی عالی برای ارائه نتایج صحیح از تست را بدون توجه به میزان ترافیک شما فراهم می کند.با نگاهی به مثال ذکرشده توضیح می دهیم که این روش چگونه عمل می کند.

اگر شما اجزا فروش خود را تست نمایید باید بهترین و عملی ترین متن فروش خود را استفاده کنید

برای تست یک سرخط جدید برای مثال نیاز دارید صفحه وب دیگری را ایجاد کنید که همپای کارآمدترین صفحه وب شما باشد. اما حاوی یک سرخط جدید باشد. با استفاده از نرم افزار تست خاص نیمی از مشتریان خود را به صفحه قدیمی هدایت نموده و نیمی دیگر را به صفحه جدید(در همان بازه زمانی) برای مثال اگر شما دو مشتری به نام باب و جین داشته باشید، نرم افزار تست به شما اطمینان می دهد که باب متن فروش A را میبیند و جین در همان زمان متن فروش Bرا مشاهده می کند. در حالیکه هر دو در یک آدرس هستند. مشتریان دیگر شما هم به همین ترتیب بطور مساوی بین دو متن فروش متفاوت تفکیک می شوند.

اگر به هنگام پیگیری اینکه چه تعداد بازدید کننده به هر صفحه سر زده اند وچه تعداد درخواست فروش دریافت کرده اند کشف نمودید که متن فروش که سرخط جدید است 15 درصد بازدید کننده بیشتری را به خرید ترغیب می کند در خواهید یافت که سر خط جدید موثرتر است. سپس شما می توانید اجزا دیگر متن فروش را یک به یک تست نمایید و به تدریج فرآیند فروش خود را متوازن و متعادل نمایید.

نرم افزار این امکان را به شما می دهد که دو متن مختلف را در یک بازه زمانی تست کنید.اگر به جای آن شما طول چند هفته یک سرخط را تست کنید و سرخط دیگر را در طول هفته دیگر و اگر در یکی از بازه های زمانی تعطیلی وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ یا اگر یک نمایش بزرگ تلویزیونی در طول یکی از این دوره ها رخ دهد ولی در دیگری نه چه می شود؟ هر دو این عوامل بطور چشمگیری نتایج شما را منحرف می کند زیرا در طول این دوره ها ممکن است تعداد کمتری از مردم آنلاین باشند.

اجرای برخی تست های پایه با استفاده از نرم افزاری شبیه ذیل آسان است:

  • Web Trend 7: یک رشته خدمات تست در مقابل یک هزینه برای یکبار یا نرخ ماهیانه ارائه می دهد و شما می توانید خدمات آنها را بصورت رایگان جهت یادگیری آزمایش نمایید. Web Trend 7همچنین به شما اجازه می دهد فراتر از تست بخش بخش بروید و تست موارد دیگر را در یک بازه زمانی شروع کنید. شما در حقیقت می توانید تحصیل کنید که ترکیب چه مواردی (برای مثال ترکیب یک سرخط خاص و درج پیشنهاد و ...) بهتر عمل می کند.
  • مانند Offermatica ، Web trend 7 به شما اجازه می دهد که تست بخش بخش انجام داده و تست چند متغیره را اجرا نمایید. هزینه آن براساس بازدیدکننده می باشد و شما برای اولین بار از طریق نسخه رایگان می توانید خدمات آنها را تست نمایید.
  • Click Track به شما اجازه می دهد پاسخ های تست خود را پیگیری نموده و بفهمید که بازدید کنندگان اهل کجا هستند و اینکه چگونه به سایت شما دست یافته اند. شما می توانید محصولات نرم افزاری مذکور را بطور رایگان تست نموده و سپس براساس نیاز خود هزینه یکبار استفاده یا استفاده ماهیانه بپردازید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

راه هایی برای افزایش فروش

 

روش های افزایش فروش و بخش اعظم عملیات فروش ، پیدا کردن مشتریان جدید و نگهداری از مشتریان قدیمی می باشد. آیا شما تا بحال موفق به فروش نشده اید؟ آیا شما از روش های افزایش فروش استفاده می کنید مطمئن نیستید؟

                                                   jS1405277407.jpg
 
در این مقاله نویسنده سعی دارد روش های افزایش فروش و درست جذب مشتری و در نهایت فروش را به شما معرفی نماید.
 
۱- همواره در ذهن خود داشته باشید که همه مردم سعی دارند که ارزش را خریداری نمایند.
 
هیچ یک از مردم به دنبال خرید محصولات و خدمات شما نیستند و همواره سعی دارند که نتایج حاصل از محصولات و خدمات شما را بخرند، بنابراین روش های افزایش فروش خود را بازنگری کنید و سپس به تحلیل و بررسی آن بپردازید، شما باید برای شناسایی ارزش هایی که مشتری از خرید محصولات و خدمات شما بدست می آورد کل فرایند فروش خود را حتما بازنگری نمایید. مثلا کمپین بازاریابی شرکت کوکاکولا در ماه مبارک رمضان را بررسی کنید، شما می توانستید با ارائه ۳ در زرد رنگ بطری های نوشابه کوکاکولا به سوپر مارکت ها یک بطری نوشابه رایگان از شرکت کوکاکولا دریافت نمایید و جالب است بدانید نتیجه همین کمپین بازاریابی افزایش فروش شرکت کوکاکولا به نرخ ۴% شده است.
 
۲- مشتریان احتمالی و حتمی خود را برای روش های افزایش فروش حدس بزنید.
 
آیا می دانید احتمالا چه کسانی ممکن است از شما خرید کنند. شما می توانید برای مشتریان احتمالی و حتمی خود یک نماد درست کنید و حتما پاسخ سوالات زیر را بررسی نمایید.روش های افزایش فروش
 
– مشتریان احتمالی و حتمی شما در چه رنج سنی هستند؟
 
– مشتریان احتمالی و حتمی شما چه جنسیتی دارند؟
 
– مشتریان احتمالی و حتمی شما بچه هم دارند؟
 
– مشتریان احتمالی و حتمی شما مقدار درآمدشان به چه میزان است؟
 
– مشتریان احتمالی و حتمی شما به چه میزان تحصیلات دارند؟
 
۳- از مشتریان خود به صورت دقیق یک تعریف داشته باشید، بررسی کنید که مشتریان شما چه مشکلی دارند و شما چه کمکی در حل این مشکل می توانید انجام دهید؟ چنانچه شما تلاش کنید مشتریانتان را به خوبی بشناسید و برای حل مشکلات آنها راهکارهایی داشته باشید می توانید برای کسب و کارتان مشتریان بسیار زیادی جذب نمایید.
 
– برخی مشکلات بسیار واضح هستند.
 
– برخی مشکلات واضح نیستند.
 
– گاهی اوقات مشتریان مشکلی ندارند، بنابراین از شما خرید نمی کنند.
 
۴- وارد دنیای رقابت شوید و سعی کنید نسبت به رقبای خود مزیت های بیشتری برای روش های افزایش فروش داشته باشید.
 
در عملیات فروش متفاوت بودن با دیگر رقبا حرف اول را می زند، در هنگام فرآیند بازاریابی شما باید چندین تفاوتی که کالا و خدماتتان با دیگر رقبا دارد را برای مشتری بازگو نمایید، بیشترین مانور شما در هنگام بازاریابی باید بر روی کیفیت محصولات و خدماتتان انجام شود و بعد بر روی قیمت. البته لازم است بدانید که علاوه بر کیفیت و قیمت کالا و خدمات عوامل دیگری مد نظر خریدار می باشد مثلا: قابل دسترس بودن، خدمات پس از فروش و ….
 
۵- شما می توانید برای عملیات فروش خود از شبکه های اجتماعی نیز بهره مند شوید.
 
یکی از روش هایی که می توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد البته اغلب این نوع روش ها به صورت مجانی می باشد مثلا می توانید از آپارات، فیسبوک، توییتر . …استفاده کنید
 
۶- سعی کنید روی محصولات و خدمات خود قیمت مناسب بگذارید.
 
در بازار فعالیت خود بر روی قیمت محصولاتی که مشابه محصولات شما می باشد تحقیقات بازار کنید، بدانید وقتی می توانید بر روی موضوع قیمت گذاری محصولات و خدمات موفق شوید که قیمت آنها مساوی ارزش درک شده از سوی مشتری باشد و فقط در شرایطی می توانید قیمت بالاتری به مشتریان پیشنهاد کنید که ارزش کالا و خدمات شما نسبت به رقبا بالاتر باشد.
 
۷- سعی کنید تکنینک مذاکرات ناب را در خصوص روش های افزایش فروش فرا گیرید
 
کسانی که به فنون مذاکرات ناب هستند در هنگام مذاکره، مذاکره را به سمتی سوق می دهند که برای هر دو طرف سودمند باشد. معمولا کسانی که به این فنون آشنایی دارند سه ویژگی ذیل الذکر را دارا می باشند:روش های افزایش فروش
 
الف-از مشتری هدفمند سوال کنید، با سوالاتی که می پرسید نیاز و احتیاج مشتری را می یابند.
 
ب- در حین مذاکره صبور باشید.
 
پ- با آمادگی و آگاهی لازم وارد مذاکره شوید
 
۸- مهم است که برای نگهداری از مشتریان قبلی خود زمان لازم را صرف نمایید.
 
همه مشتریانی که یک بار از شما خرید می کنند می توانند مشتری ثابت شما شوند البته این مهم تنها در شرایطی برقرار می گردد که ارزش و اعتمادی که آنها نیاز دارند را از شما دریافت کنند.
 
۹- برای آن دسته از پتانسل خرید از شما را دارند شرایط تجربه های مجانی و تخفیفات ویژه ای را محیا کنید.
 
عده ای از افراد اگر یک بار از شما خرید خوب و رضایت بخشی داشته باشند جزء مشتریان وفادار شما خواهند شد
 
همواره در نظر داشته باشید که فرآیند های روش های افزایش فروش و جوش های خاص خود را دارد و همیشه رقبایی در بازار هستند که حداقل یک گام از شما بالاترند، بنابراین هرگز فراموش نکنید ، زمانی برای آزمون و خطا ندارید، زیرا اگر خطا کنید مشتری را از دست داده اید.
                                                                     60226_520-300x295.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اگر کسب و کاری را شروع کرده اید و مشتریانی دارید، بنابراین فروش شما قابل افزایش است. نکته مهم آن است که از روش‌های مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. بعضی از این روش‌ها بلافاصله فروش را افزایش می‌دهند. حال به چهار روش اشاره می‌کنیم.

 

106509_360.jpg

 

 

۱. چیزی با ارزش به مشتریان بدهید که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد

شما می‌توانید برای محصولات خود یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی محدود به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را نیز ارائه کنید. جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه بصورت PDF باشد که پس از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری فرستاده شود. مثلا اگر مخلوط‌کن می‌فروشید می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط کن قابل‌تهیه است برای مشتری ارسال کنید. اینکار برای شما هزینه چندانی ندارد و باعث افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آنها خیلی ساده نیست، می‌توانید طرز استفاده از وسیله را توضیح داده و آنرا به صورت صوتی ذخیره کنید. سپس راهنمای صوتی را روی سی‌دی به مشتریان بدهید. مطمئن باشید مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد. نکته مهم آن است که به مشتریان یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است که خرید آنها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام پذیرد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

 

۲. به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب و کار ، مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمی‌کنند. طبق نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته ، مهمترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری می‌باشد. پس در ارتباط بودن با مشتریان کلیدی مهم برای فروش بیشتر است. فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آنها یک کارت پستی بفرستید و به آنها یادآوری کنید که برای شما باارزش هستند. همچنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آنها در نظر بگیرید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آنها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آنها معرفی کنید. همیشه بخاطر داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یکبار از شما خرید کرده اند بسیار آسان‌تر از فروش به مشتریان جدید است. بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آنها برای مدتی از شما خرید نمی کنند ، باز با آنها تماس گرفته و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.

 

۳. هیچگاه تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه‌های پنهان هر کسب‌ و‌کاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمی‌شود. به جای دادن تخفیف، کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید. مثلا اگر کالایی را ده هزار تومان می‌فروشید و مشتری تقاضای تخفیف می‌کند ، به او یک کالای هزار تومانی جایزه دهید. با اینکار به جای یک کالا دو کالا فروخته‌اید و نکته مهم دیگر آن است که کالای هزار تومانی برای شما هزینه‌ای کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفیف گرفتن خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود ، ولی هدیه تا مدت‌ها در ذهن مشتری می‌ماند و بهانه‌ای برای تعریف این موضوع به دیگران می‌شود. بنابرین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرری جدی برای کسب‌و‌کارتان نگاه کنید.

 

۴. هنگامی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید

یکی از یافته‌های جالب من در زمینه بازاریابی، مشاهده حالتی بنام “حالت خریدف? است. مشتری معمولا در ابتدا در حالت دفاعی است، سئوالات زیادی می‌پرسد ، از محصول ایراد می‌گیرد و وقتی بالاخره قانع شد که محصولی را بخرد، وارد “حالت خریدف? شده است. در این زمان خیلی راحت می‌توان محصولات دیگری به او فروخت. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی شخصی یک دوربین عکاسی خرید بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه‌پایه و … فروخت. مشتری برای خرید محصولات بعدی مقاومت نمی‌کند و وسواس زیادی نشان نمی‌دهد. بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید. هیچگاه پیش‌داوری نکنید که چون مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر نخواهد خرید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×