پرش به

کاربر گرامی به تالار گ?تگوی کارشناسان ایرانی خوش آمدید.
برای است?اده از همه امکانات و مطالب تالار لط?ا در تالار ثبت نام  نمایید
برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید


3 پاسخ برای این موضوع

#1 karen

karen

    کاربر ?عال

  • عضو انجمن
  • ستارهستارهستاره
  • 171 ارسال
  • شهرتهران
  • نام و نام خانوادگی:آنا محمدزاده

ارسالی دوشنبه ۱۵ تير ۹۴ - ۰۱:۲۶:۰۳

 

چند روش کلیدی برای جذب اعتماد مشتریان به یک کسب‌وکار جدید

 

اگر صاحب یک کسب‌ وکار کوچک هستید، احتمالا یکی از ?وری‌ترین اهدا? شما گسترش آگاهی از محصولات و خدمات‌تان است. تبلیغات و بازاریابی ممکن است در این زمینه بسیار کمک کند، اما بهترین طرح‌ها هم اعتماد و و?اداری مشتری را تضمین نمی‌کند.

جذب اعتماد مشتریان یک چالش برای هر کسب‌وکار جدید است و ?رآیندی است که نیاز به یک اقدام ?وری و سازگار دارد. ما سه استراتژی زیر را برای شروع ایجاد اعتماد مشتری بسیار عالی می‌دانیم:

 

 

banesco-blog_el-fideicomiso.jpg

 

انجام دقیق وعده‌ها

اگر شما همواره سعی در انجام به موقع وعده‌های خود داشته باشید به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات به مشتریان ?وق‌العاده شناخته خواهید شد. 78 درصد از مصر?‌کنندگان یک کسب‌وکار را به دلیل خدمات به مشتریان ضعی? ترک می‌کنند و به همین ترتیب 59 درصد از مردم هم می‌گویند که اگر برند جدیدی از خدمات به مشتریان بهبود یا?ته است?اده کند آن را انتخاب خواهند کرد. برای یک شرکت جدید این آمار نشان‌دهنده یک ?رصت ?وق‌العاده برای رشد است.

 

ش?ا?یت کامل

این مورد را با یک مثال بیان می‌کنم، به بسته‌ بندی غذاهایی که در آشپزخانه شما وجود دارد ?کر کنید، احتمالا روی بسته‌ بندی ارزش تغذیه‌ای و مواد تشکیل‌دهنده آن نوشته شده است. شما نیز باید نسبت به محصول و خدمات خود تا این اندازه ش?ا? و واضح باشید.

یکی از نکته‌های اصلی در این مورد ارائه‌ی نظرات دیگر مشتریان است، به اشتراک‌گذاری آن‌چه که دیگران در مورد محصول یا خدمات شما می‌گویند به کاهش نگرانی‌های مشتریان کمک خواهد کرد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که توصی?ات مشتری ن?وذ زیادی بر کسب‌وکارها اعمال می‌کنند. بنابراین بررسی‌های مصر?‌کنندگان در ا?زایش ?روش شما تاثیر به‌سزایی خواهند داشت.

 

دریا?ت بازخوردهای بیشتر

سیستم‌هایی که چرخه بازخوردهای مثبت را چند برابر می‌کنند برای جلب اعتماد مشتریان م?ید هستند. به عنوان مثال هنگامی که کسب‌وکار شما در موضوع بررسی محصول به خوبی عمل می‌کند، باعث جذب مشتریان جدید و ?روش بیشتر می‌شود و آن نیز منجر به کسب بررسی‌های محصول جدیدتر و به همین منوال ?روش‌های بیشتر و بیشتر می‌شود. روش‌هایی وجود دارد که کمیت بازخوردها را بیشتر می‌کند، به عنوان مثال، امتیاز خالص پروموتر(NPS) مشتریان را به سه گروه ترویج‌دهندگان، مشتریانی که احتمالا به توسعه شما کمک کنند و مخال?ان تقسیم می‌کند و در صورتی‌که تخمین درستی از مشتریان ترویج دهنده داشته باشید می‌توانید بهتر و متناسب‌تر از منابع موجود است?اده کنید. بنابراین ترویج دهندگان بیشتری را برای توسعه پیدا کنید و از طریق بازاریابی دهان به دهان روز به روز اعتماد مشتریان به شما بیشتر هم خواهد شد.

 

به عنوان یک کسب‌وکار جدید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید انجام دهید ارائه یک تجربه خدمت به مشتریان بزرگ است. خدمت به مشتری ?راتر از ?روش محصولات و یا خدمات شما است و آن سریع‌ترین راه برای تکرار ?روش و جلب اعتماد بیشتر مشتری می‌شود.

 

 

پیش نمایش پیوست ها

  • 28988_733.jpg

  • shayan این پست را پسندیده است

09198931626


#2 shokoufeh

shokoufeh

    کاربر ?عال

  • مدیر انجمن
  • 221 ارسال
  • شهرتهران
  • نام و نام خانوادگی:شکوه محمدی

ارسالی شنبه ۶ آذر ۹۵ - ۱۹:۲۶:۴۶

9 قانون جلب اعتماد مشتری
 
 
مشتریان، از ا?رادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاس?انه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معرو? هستند)، ?روش را به صورت یک ?رآیند “قانع کردن?، “ترغیب کردن? تعری? می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست.
تعجبی ندارد که بسیاری از ا?راد، زمانی که کسی قصد ?روش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم:
 
۱- خودتان باشید.
هر ?ردی در دنیا از تجارب ناخوشایندی در ارتباط با ?روشندگان برخوردار است و بسیاری از ا?راد زمانی که در یک موقعیت خرید و ?روش قرار می‌گیرند ، به دلیل ترس از ?ریب‌خوردن، از این موقعیت ?رار می‌کنند. بنابراین، به جای ر?تار کردن و عمل کردن مانند یک ?روشنده، سعی کنید مانند زمانی که یکی از همکاران خود را ملاقات می‌کنید، ر?تار کنید.
 
۲- برای روابط خود ارزش قائل شوید.
اگر می‌خواهید تا ا?رادی که در اطرا? شما هستند برای ارتباطی که با شما دارند ارزش قائل شوند، باید باور داشته باشید که ایجاد روابط از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین باید بر پایه‌ی این اعتقاد عمل کنید که شما صادقانه از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردارید که تمایل دارید آن را در اختیار رابطه‌ی خود قرار دهید.
 
۳- در مورد ا?راد دیگر کنجکاو باشید.
معمولا ا?راد به کسانی توجه می‌کنند، که به آنها علاقه نشان دهند. داشتن حس کنجکاوی نسبت به ا?راد به عنوان یکی از عوامل حیاتی در ایجاد رابطه محسوب می‌شود. ایجاد کشش دائمی در دیگران نسبت به خود، ?رصت یاد گر?تن چیزهای جدید و ایجاد روابط جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
۴- ثابت قدم باشید.
توانایی یک مشتری برای اعتماد به شما بستگی به این مسئله دارد که شما بتوانید به مشتری خود نشان دهید که ر?تار شما در طول زمان، پایدار و ماندگار باقی می‌ماند. زمانی که یک مشتری بتواند به پیش‌بینی ر?تار شما بپردازد، احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کند.
 
۵- در جستجوی حقیقت باشید.
اعتماد زمانی به وجود می‌آید که شما به روشی ?روش خود را انجام دهید که به مشتری کمک کرده باشید. بنابراین درخواست کمک کردن را مطرح کنید تا بتوانید به کش? مواردی بپردازید که می‌توانید در آن زمینه‌ها در کنار یکدیگر کار کنید.
 
۶- از ذهنی باز برخوردار باشید.
اگر شما مطلقا مشتری خود را متقاعد کنید که به محصول شما احتیاج دارد، در این صورت او احساس می‌کند که شما از ذهنی بسته برخوردارید. در عوض، اگر مشتری به این نکته اشاره کرد که در جای دیگر از خدمات بهتری برخوردار می‌شود، با ذهنی باز با موضوع برخورد کنید. در مقابل، مشتری احساس می‌کند که شما واقعا، بهترین را برای او می‌خواهید.
 
۷- یک مکالمه‌ی واقعی داشته باشید.
هر ملاقاتی باید از گ?تگو و مکالمه حقیقی برخوردار باشد، و این مکالمه نباید تنها به چرب زبانی جهت ?روش محصولات اختصاص داده شود. حداقل بخشی از ملاقات خود با مشتریان را به گوش دادن به او اختصاص دهید. و مطمئن شوید که به ایجاد یک مکالمه‌ی م?صل می‌پردازید و در مورد مسائل کاری و تجاری مهم صحبت می‌کنید.
 
۸- حر?ه‌ای باشید.
مشتریان تمایل دارند به ا?رادی اعتماد کنند که در مورد آن‌چه که انجام می‌دهند جدی هستند، و تمایل دارند تا زمانی را به منظور دست یا?تن به درک عمیق از حر?ه‌ی خود اختصاص دهند. هر روز، زمان بیشتری را به منظور یادگیری بیشتر در مورد مشتریان خود، چالش‌ها و صنعت مدنظر آنها اختصاص دهید.
 
۹- صداقت و یکپارچگی واقعی خود را نشان دهید.
موضع خود را ح?ظ کنید، حتی اگر برای مشتری شما یا تجارت شما محبوب نباشد. لازم نیست متخاصمانه ر?تار کنید، اما از این توانایی برخوردار باشید تا بر اساس آن‌چه که می‌دانید درست است تصمیم بگیرید. و نکته‌ی مهم دیگر این که: هیچ‌وقت برای آن چه که نمی‌توانید انجام دهید، قول ندهید.
 
نیازی به گ?تن نیست که جلب اعتماد، تنها بخشی از این معادله است. شما باید محصولی داشته باشید که مشتریان آن را بخواهند و به آن نیاز داشته باشند. شما باید توانایی این را داشته باشید که به مشتریان خود نشان دهید، برای آن‌ها ارزش قائل هستید و برای ر?ع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنید.
در نهایت، اگر مو?ق به جلب اعتماد مشتری خود نشوید، آن‌ها از ?رد دیگری خرید می‌کنند که به او اعتماد داشته باشند حتی اگر پیشنهاد ارائه داده شده به آن‌ها، به اندازه‌ی کا?ی خوب نباشد.

  • shayan این پست را پسندیده است

09337931003


#3 shokoufeh

shokoufeh

    کاربر ?عال

  • مدیر انجمن
  • 221 ارسال
  • شهرتهران
  • نام و نام خانوادگی:شکوه محمدی

ارسالی يكشنبه ۵ دي ۹۵ - ۱۹:۲۳:۵۲

۱) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غا?ل نشوید.
اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.
۲) پس از بروز هرگونه مساله (از نظر ارتباط با مشتری) هر چه سریع تر آن را حل کنید.
هیچ سازمان، کالا و یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت مشتریان را جلب نموده و موجب ا?زایش و?اداری آنها شود.
معمولا ا?راد آخرین ات?اق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب ح?ظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.
درکل می توان گ?ت که مشتریان ناراضی بیش از مشتریان راضی، دوست و ر?یق دارند، بنابراین تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک ?روشگاه یا نارضایتی خود از یک محصول و خدمات به دوستان، خانواده و همسایگان بگویند، ولی درباره خوبی سازمان یا ?روشگاه سخن زیادی بر زبان نمی آورند.
۳) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید.
هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به د?تر شما مراجعه یا از همان خدمت یا محصول است?اده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم ?روشنده می توانند برنده باشند:
ال?) ?روشنده برای ح?ظ مشتری و ا?زایش و?اداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.
ب) تخ?ی? دادن برای ا?زایش و?اداری مشتریان، هرچند که در هر معامله سود ?روش را اندکی کمتر می کند ولی با ا?زایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.
۴) اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود.
امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که سازمان بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد ?روش باید بتوانند به مشتری ت?هیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرا?ت عمل وجود داشته باشد.
۵) مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت.
?قط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد و?اداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد، بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب ا?زایش و?اداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
۶) نباید ?راموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد.
از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد و?اداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود ?رصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تل?ن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.
۷) برای پی بردن به خواست مشتری به حر? های او گوش ?را دهید.
دوره ای که سازمان ها تصمیم می گر?تند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل
می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به
حر? های آن ها گوش ?را دهیم. اگر کسی حر? بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحا?ظی خواهد کرد. ارتباط با مشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که آنها را نادیده گر?ته و به آنها توجه نکنیم.
۸) درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید.
کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند. می گویند یک کارخانه بزرگ تولید خودرو دارای دو توق?گاه بود. توق?گاه نخست که از خیابان مجاور قابل مشاهده بود متعلق به آن دسته از کارکنان بود که با خودروی تولیدی همین شرکت به محل کار خود می آمدند. کارکنانی که با خودروهای تولیدی شرکت های دیگر به آنجا می آمدند ناگزیر بودند در توق?گاه دوم، دورتر از خیابان مجاور توق? کنند. شرکت دارای این دیدگاه بود که اگر مشتریان بالقوه مشاهده کنند که کارکنان شرکت از محصولات
شرکت های رقیب است?اده می کنند، این پرسش در ذهن آنها خطور می کرد.
۹) خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید.
همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که ک?ه ترازو به ن?ع مشتری سنگین تر خواهد شد.
۱۰) یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک محصول یا خدمت جدید ارائه دهید.
شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که ا?راد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یا?ت. اگر محصولات یا خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، (و آنها را با روش های قدیمی تکراری بازاریابی کنید) قطعا با همان آدم های قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید و مطلع ساختن ا?راد از آن راهی برای جذب مشتریان جدید خواهد بود.
 
%D8%AC%D9%84%D8%A8-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8

  • shayan این پست را پسندیده است

09337931003


#4 Atefeh91

Atefeh91

    کاربر ?عال

  • مدیر انجمن
  • 111 ارسال
  • شهرتهران
  • نام و نام خانوادگی:عاط?ه محمدی

ارسالی سه شنبه ۲۱ دي ۹۵ - ۱۸:۰۹:۲۱

10 گام برای جلب اعتماد مشتری

 

ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان یکی از پیچیده ترین کارها برای سازمان هایی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند. مشتري اول اعتماد می کند، بعد براي اولین بار وارد معامله می شود و خریدي انجام می دهد و منتظر می ماند تا شما حسن نیت تان را به او ثابت کنید. اگر خواهان ایجاد اعتماد و اعتبار برای مشتریان تان هستید و می خواهید آنها را ح?ظ کنید، چند گام در این راه کمک کننده شماست.
 
article_image_one_512.jpg
 
1- از پیشنهاد دادن راه حل هایی که به مشتری ن?عی نمی رساند خودداری کنید.
گاهی اوقات شما راه حل های درست را در مکان های درست انجام نمی دهید. به جای اینکه به مشتری چیزی پیشنهاد کنید که می دانید با آن ارزشی برایش ایجاد نمی شود و مشتری به دنبالش نیست، سعی کنید همیشه با او صادق باشید.
 
2- هیچ گاه آینده، مزایا و منا?ع محصول یا خدمات تان را پیش بینی نکنید.
مشتریان به دنبال محصولی نیستند که تا حدودی نیاز آنها را بر آورده سازد. به آنها یک روش جامع و بدون تزویر برای بازاریابی محصولات خود ارائه کنید و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند که راه حل پیشنهادی شما گره از مشکل شان باز می کند یا خیر.
 
3- قول چیزی را که ندارید به مشتری ندهید.
بعضی متخصصان ?روش بر این باورند که نه گ?تن به مشتری درباره درخواست شان دشوار است. به مشتری یک روش معین با ویژگی های معین پیشنهاد دهید که قادر به انتقال ارزش های آن به مشتری در یک محدوده معین باشید. اگر قادر به این کار نباشید، وعده دادن و عمل نکردن به قول تان نزد مشتری پلی برای تخریب برند شماست.
 
4- پیشنهاد هدیه یا به نوعی رشوه همیشه اخلاقی نیست.
همیشه روی اصول اخلاقی بازاریابی خود را انجام دهید و از شیوه های درست آن را به مخاطبان عرضه کنید. مرز و خطوط اخلاقی خود را مشخص کنید، چرا که مشتریان به این موارد آگاهند و قصور در اخلاقیات سبب کمرنگ شدن حس اعتماد مشتریان به شما می شود.
 
5- ثابت نگه داشتن مراحل اجرای استراتژی ها در همه بخش های یک شرکت است.
عدم ش?ا?یت حتی منجر به سمی شدن روابط میان کارمندان می شود. اگر این عدم ش?ا?یت ها آشکار شود، تاثیر بسیار بدی برای وجهه شرکت تان دارد.
 
6- هنگامی که مسائلی پس از ?روش به وجود می آید، عذرخواهی نکنید و خود را مقصر ندانید، بلکه بهتر است اصلاح مشکلات را شروع کنید.
شما به عنوان مدیر بازاریابی، مسئول اجرای ?رآیندهای شرکت تان هستید. پس سعی کنید اشتباهات خود را قبول کرده و سعی در اصلاح آنها داشته باشید.
 
7- اگر ?کر می کنید مشتری تان درباره اخبار دروغی که از شما شنیده ناراحت است، به این ?کر کنید که همیشه ?ضایی برای کسب اعتماد مجدد او وجود دارد.
کا?ی است تلاش کنید. بهتر است از این به بعد برای هر چیزی که به مشتری می گویید یک دلیل قانع کننده داشته باشید به طوری که مطمئن هستید او حر? شما را باور می کند. شما پیش از اینکه بخواهید این استراتژی را در پیش بگیرید، لازم است خیلی خوب درباره آن بیندیشید و آن را از زوایای مختل? بسنجید و امتحان کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید: «آیا خودم این حر? را باور می کنم؟» ببینید که به سادگی خودتان می توانید قضاوت کنید که آیا من خودم این حر? را باور می کنم؟
با این شیوه مطمئن باشید که اگر خودتان، حر? خودتان را باور کنید از هر لحاظ، مشتری شما نیز حر? شما را باور می کند و به این ترتیب شما یکی از راه های جلب اعتماد مشتری را آموخته اید.
 
8- اگر درمورد رقابت صحبت می کنید، همیشه به اصول آن پایبند باشید.
بعضی بازاریابان ?کر می کنند که بازاریابی بهتر یعنی دور زدن رقیبان برای جلو ا?تادن از آنها. از همه ظر?یت ها و توانایی تان و امکاناتی که مجموعه کاری به شما می دهد، در این رقابت است?اده کنید. در بهره گیری از رقابت، ویژگی ها و استعدادهای تان را بشناسید و از آنها به بهترین شکل است?اده کنید تا بتوانید برنده باشید.
 
9- همیشه محیطی با اعتماد میان اعضای سازمان خود بسازید.
این حس را به بیرون از سازمان خود به مشتریان انتقال دهید.
 
10- قول بدهید و همیشه به قول های خود و?ادار باشید.
توجه داشته باشیدکه وقتی حر?ی می زنید پای حر? تان بمانید، هنگامی که مزیتی را به مشتری وعده می دهید آن را اجرایی کنید تا اسباب بی اعتمادی مشتری را ?راهم نکنید. ماندن روی قول تان یکی از مهارت هایی است که به وسیله آن می توانید به مزیت رقابتی رسیده و سرتان را جلوی رقیبان بالا بگیرید.

  • shayan این پست را پسندیده است



ارسال پاسخ



  



همچنین به کسب و کار, کسب وکار جدید, کسب و کار کوچک, جذب مشتری, ارایه محصول, جلب اعتماد, عمل به وعده ها, بازخوردهای بیشتر, انجام دقیق وعده‌ها, اعتماد و و?اداری نیز برچسب خورده است

0 کاربر در حال خواندن این تاپیک است