رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

 

پنج شیوه هوشمندانه برای بازاریابی در خارج از محیط اینترنت

بازاریابی اینترنتی بخشی مهم و عمده از هر استراتژی بازاریابی را تشکیل می دهد، اما این بخش از بازاریابی تمام جنبه های بازاریابی را پوشش نمی دهد. بازاریابی در خارج از فضای اینترنت در جلب مشتریان جدید و ایجاد آگاهی نسبت به برند شما تاثیر بسیار زیادی دارد. نکته اصلی بکارگیری روش هایی است که پیش از این اثر بخشی آنها تائید شده، در حالیکه در عین حال باید همواره نسبت به پذیرش و آگاهی از شیوه های جدید و نو و بکار گیری آنها هم در بازاریابی کسب و کار خودتان آمادگی داشته باشید.

موارد زیر شامل تکنیک هایی است که برای استفاده در بازاریابی شما در خارج از فضای اینترنت پیشنهاد می شود:

 

1- جستجو شیوه های مختلف در بازاریابی چریکی

این رویکرد تا حدودی نیاز به نوعی تفکر خلاقانه دارد و تاکید آن بر استفاده از شیوه های غیر معمول ممکن است برای هر صاحب کسب و کاری مناسب و جذاب به نظر نرسد. از طرف دیگر، باید توجه داشت که از روش های غیر معمول تحت عنوان غیر قابل فراموشی هم یاد می شود و در رابطه با تاثیر گذاری بر مشتریان اغلب جزء بهترین شیوه ها قرار می گیرند.

اگر شیوه به نظر شما منطقی می آید به ایده های مطرح شده در بالا از نظر Jaye Carden توجه کنید:

 

چسباندن یادداشت های پشت چسب دار در محل های ورودی خودرو به پارکینگ یا مرکز خرید

تماس گرفتن با یک برنامه رادیو

قرار دادن کارت ویزیت خودتان در محیط های عمومی

 

حتی طرفداری از رویدادهای مختلف هم می تواند به عنوان یک تکنیک بازاریابی چریکی که مملوء از فرصت های مختلف است در نظر گرفته شود. تنها کافی است که در این رابطه به موضوعی مورد پسند مشتریان مختلف خود دست پیدا کنید، یک فضای عمومی را کرایه کنید و سپس در تبلیغ و ترفیع آن رویداد بکوشید و سپس در رابطه با نوع کالا یا محصولی که بصورت رایگان قادر به ارائه آن به مشتریان مختلف هستید تصمیم بگیرید.

 

1409847613-5-ways-become-better-public-s

 

2- عرضه نمونه محصولات بصورت رایگان

یک راه برای معرفی و بالا بردن آگاهی نسبت به برند خودتان عرضه نمودن محصولات و خدمات برند خودتان به دلیلی عامه پسند و به اصطلاح خیر خواهانه می باشد. زمانی که با یک سازمان غیر انتفاعی در یک موضوع خاص که از لحاظ بازاریابی با ارزش  در نظر گرفته می شود، همکاری می کنید، آنها هم با تشکر کردن از شما در برابر جمعیت انبوهی از طرفداران، نام بردن از شما در روزنامه خود و همچنین صفحه اختصاصی خود در شبکه های اجتماعی پاسخ محبت شما را می دهند.

یک استراتژی دیگر در رابطه با بذل و بخشش: در کنار هر یک از سفارش های ارائه شده به شما یک محصول کوچک از برند خودتان را هم قرار دهید. همچنان که بسیاری از کارشناسان و اهل فن به این موضوع اذعان دارند، قرار دادن خدمات تحویل رایگان در کنار محصولات سفارش داده شده یا حتی یک کالای کوچک دیگر به عنوان تشویقی برای آنها جهت خرید مجدد از شما در نظر گرفته می شود.

توجه داشته باشید که در نظر گرفتن نکته ای ساده در برنامه های خودتان همانند این مورد موجب وفاداری بسیار زیاد مشتریان شما می شود.

 

3- طراحی نشانه ها و بنر های تبلیغاتی سفارشی بر اساس مخاطب هدف

اگر کسب و کار شما دارای یک محل فروش فیزیکی می باشد، مطمئنا باید از علائم و نشانه های روشن و جلب توجه کننده برخوردار باشد. همچنین به دیگر موقعیت هایی برای قرار دادن بنرهای تبلیغاتی خود توجه کنید، مانند مسابقات ورزشی، بازارچه های کالا و دیگر مناطقی که از ترافیک نسبی مشتریان برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که تمامی این بنرها باید دارای یک پیام ثابت و یک لوگو یکسان باشند و مشتریان خود را با مجموعه ای شعارها و علائم مختلف سردرگم نکنید. چرا که هدف داشتن تاثیری بلند مدت و فراموش نشدنی می باشد.

 

4- سخنرانی عمومی

هر کسی از عهده سخنرانی در برابر عموم برخوردار نمی باشد، اما استفاده از این فرصت برای مدیر یک کسب و کار کوچک امتیاز بزرگی محسوب می شود تا از آن طریق قادر به انتشار پیام کسب و کار خود باشد. مطمئنا شما در حوزه کسب و کار خودتان یک کارشناس توانا به حساب می آیید، پس چرا نباید همواره در پی فرصت هایی برای اشتراک گذاری دانش و تجربه خود باشید. فقط توجه داشته باشید که چنین سخنرانی هایی نباید تنها با هدف داشتن فروش دنبال شود، بلکه هدف از این موقعیت ها باید بالا بردن اعتبار خود و آگاهی نسب به برند شما و کسب و کار خودتان و تمایل شما به ارائه اطلاعات رایگان باشد.

 

5- برقراری ارتباط و شبکه سازی

اغلب هر چند وقت یکبار در کنفرانس ها و برنامه های سخنرانی مختلف مرتبط با کسب و کار خودتان شرکت می کنید؟ توجه کنید که تنها شرکت کردن به عنوان یک فرد آزاد می تواند روشی فوق العاده برای ارتباط برقرار کردن با مردم و گسترش پیام شما می باشد.

حتی ممکن است تعبیه کردن یک باجه در یک رویداد مشهور و ارائه محصولات رایگان در کنار بروشور و تبلیغات را هم در نظر داشته باشید. هر قدر طراحی ای باجه و محتوایی که در به بازدید کننده گان ارائه می کنید، جالب تر و به یاد ماندنی تر باشد، از اثر گذاری بیشتری بر مشتریان بالقوه خودتان هم برخوردار خواهید بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازاریابی سنتی چیست؟

tradional-marketing.jpg

اساسا، بازاریابی سنتی به استراتژی‌های تبلیغاتی قبل از ظهور اینترنت گفته می‌شود که شامل بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی همچون فروش مستقیم، تلویزیون، رادیو، نامه، تبلیغات چاپی (همانند مجلات، کتابچه‌های تبلیغاتی، بیلبوردها و غیره) و ابزارهای تبلیغاتی چاپی مثل کاتالوگ‌ها و بروشورها می‌شد.

مزایای بازاریابی سنتی:

حتی در عصر دیجیتال هم برای به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی سنتی دلایل خوبی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • روش‌های سنتی ممکن است تنها راه رسیدن به گروه خاصی از مصرف‌کنندگان شما باشد. به‌عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به هدف قرار دادن مدیران اجرایی بازنشسته هستید، بیشتر کار جمعیت‌شناسی این گروه از طریق اینترنت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به دست نمی‌آید و بازاریابی سنتی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
  • فروش فردبه‌فرد توسط بسیاری از افراد، یک استراتژی بازاریابی سنتی تلقی می‌شود. قطعا در یک برهه زمانی و مکانی خاص، این نوع از فروش مستقیم، مؤثرترین راه برای فروش محصول یا خدمات است. به‌عنوان مثال، از طریق فروش فردبه‌فرد، شما می‌توانید کالاها و خدمات را به نمایش بگذارید. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان و مراجعین ترجیح می‌دهند با افرادی که حضوراً با آن‌ها در تماس هستند، داد و ستد کنند.
  • ملموس بودن: بازاریابی سنتی به صورت سخت‌افزاری و فیزیکی انجام می‌شود. در این روش شما می‌توانید محتوای چاپی قابل لمسی به مشتریان خود ارائه دهید تا در اوقات فراغت آن‌ها را مطالعه کنند. فرآیند فراهم کردن اطلاعات به مشتریان از طریق دادن کارت ویزیت در رویدادهای شخصی نظیر جلسات سخنرانی یا نمایشگاه‌های تجاری بسیار ساده‌تر است.
 
معایب بازاریابی سنتی

اگرچه بازاریابی سنتی می‌تواند مؤثر باشد، عاری از اشکال و محدودیت هم نیست.

  • گران و بسیار پرهزینه است: خرید آگهی تبلیغاتی در تلویزیون، رادیو و یا نشریات برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای خانگی بسیار پرهزینه است. چاپ بروشور، کارت ویزیت و نامه هزینه‌بر است و اگر بخواهید از طریق ارسال مستقیم بفرستید هزینه‌ها افزایش می‌یابد. تلویزیون و تبلیغات چاپی نیز بسیار گران‌قیمت هستند.
  • بررسی نتایج از این طریق دشوار است. بازاریابی سنتی همانند این است که شما اشیایی را به سمت دیوار پرتاب کنید و امید داشته باشید که آن‌ها به دیوار بچسبند. به همین دلیل استخراج نتایج کمی (عددی) واقعی از این طریق دشوار است.
  • معمولاً به کمک بیرونی نیاز است. محتوای چاپی، خرید رسانه و ساخت تبلیغات رادیویی همه نیاز به استخدام نیروی کمکی، مانند طراحان گرافیک یا نویسندگان متون دارد که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.
  • این روش اجباری و دارای پیام یک‌طرفه است. بازاریابی سنتی معمولاً برای مشتری اجباری بوده و اغلب برای آن‌ها آزاردهنده است. خیلی از مردم علاقه‌ای ندارند صندوق نامه‌شان از اسپم پر شود. ضبط دیجیتال موجب شده بینندگان تلویزیون به‌راحتی بتوانند از تبلیغات اجتناب کنند.

 

 

09114696730   مشاوره تجارت الکترونیک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطالب شما نیاز است به تایید مدیران برسد

مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری

×