رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

برای شاد بودن با برداشتن 12 قدم زیر می توان به سمت افزایش شادی قدم برداشت:

 

 

 قدم 1: افزایش فعالیت:

 

بین فعالیت و شادی رابطه وجو د دارد هر چه فعالیت بیشتر باشد شادی بیشتر است فعالیت بدنی  اهمیت بیشتری دارد در جهت افزایش فعالیت خوابتان را کم کنید و کارهایي که فعاليت کمی در

 آنها می باشد مثل دیدن تلویزیون را کاهش دهید

 2- کاهش توقعات

توقع باعث می شود از زندگی لذت نبریم هر چه توقع افراد از زندگی بیشتر می شود شادمانی آنها هم کمتر می شود توقع باعث می شود خود را با دیگران مقایسه کنیم. خواسته هایتان را با توانمندی هایتان هماهنگ کنید.

قدم 3: شناخت احساسات و بیان آنها

احساسات را سرکوب نکنید بلکه آنها را بیان کنید هر چه در بیان احساسات شجاع تر باشیم احساسات منفی کمتر شده و شادی بیشتر می شود.

 قدم 4: افزایش فعالیتهای اجتماعی:

به نظر می رسد که روابط اجتماعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند شبکه های ارتباط  اجتماعی خود را گسترش دهید برای این کار لازم است تشریفات را کم کرده مهارتهای ارتباطی خود را گسترش دهید و توان تحمل دیگران را داشته باشید.

قدم 5: مثبت اندیشی

تمرین کنید در مورد افراد و موقعیتها حتی در موقعیت ها ی سخت و دشوار به جنبه های مثبت توجه کنید حتی سعی کنید مسائل منفی بیرون را در ذهن خود مثبت کنید تا احساس بهتری  داشته باشید.

 قدم 6: فرار از احساسات منفی

 به طور کلی بیش از سه روز در یک احساس منفی نمانيد و احساسات خود را دوبله نکنید برای فرار از احساسات منفی نیازمند انجام فعالیتی هستید تا احساس شما عوض شود.

قدم 7: خود برون

سعی کنید در کارها تظاهر نکنید خودمانی باشید از اینکه خودتان هستید شاد باشید و هیچ گاه آرزو نکنید مانند فرد دیگری باشید هر چه رفتار از خودتان باشد شادتر خواهید بود.

قدم 8: خلاقیت

انجام کارهای تکراری باعث خستگی می شود از امروز تصمیم بگیرید مغز با این عظمت را محدود نکنید محدود کردن مضر شادی و لذت را کم می کند از امروز سعی کنید اینگونه فکر کنید که هزار شکل برای یک حال و احوال ساده وسایر کارها وجود دارد به آنها فکر کنید و عمل کنید

قدم 9: صمیمیت

برای ایجاد صمیمیت ابتدا کمیت رابطه با دیگران را افزایش دهید به دیگران اعتماد کنید جوی را فراهم کنید تا بتوانید احساس خود را به دیگران بیان کنید بیان احساس خود به دیگران موجب افزایش صمیمیت می شود.

قدم 10: زندگی در زمان حال

برای زندگی در زمان حال سعی کنید تمام جنبه های شخصیت (جسم – رفتار – فکر) در   زمان حال باشد عادت کنید فکر ورفتارتان یکی باشد موقعیت ها را بپذیرد و با آنها سرجنگ نداشته باشید. به یاد داشته باشید بزرگترین سرمایه انسان لحظه ای است که در آن زندگی می کند.

 قدم 11: برنامه ریزی

 داشتن برنامه ریزی و انجام به موقع کارهای نیز باعث شادمانی می شود برای این کار وقت خود را تنظیم کنید

قدم 12: اولویت دادن به شادی

 همیشه آنچه در توان دارید برای شاد بودن انجام دهید شادبودن را هدف اصلی زندگی خود قرار دهید ترجیح دهید زندگی ساده ولی شادی داشته باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطالب شما نیاز است به تایید مدیران برسد

مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری

×