پرش به

کاربر گرامی به تالار گ?تگوی کارشناسان ایرانی خوش آمدید.
برای است?اده از همه امکانات و مطالب تالار لط?ا در تالار ثبت نام  نمایید
برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
2 پاسخ برای این موضوع

#1 ainaz20

ainaz20

    کاربر ?عال

  • عضو انجمن
  • ستارهستارهستاره
  • 41 ارسال

ارسالی شنبه ۱۴ ارديبهشت ۹۲ - ۱۷:۴۹:۵۳


27659e3a6b7b282d1a39ab68ea40718a.jpg
 
تبلیغ در کلام از مصدر بلغ به معنی آگاهی دادن یا مطلع کردن می باشد و به کسی که در این راه ?عالیت می کند مبلغ یا تبیغاتچی گ?ته می ود هارولد لاسول جامعه شناس آمریکایی می گوید : تبلیغات در معنی گسترده آن ، ?ن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان از طریق دستکاری تصورات یا بازنمده هاست ، همچنین تبلیغ کوششی است تعمدی و حساب شده که به منظور شکل دادن به دریا?ت ، دستکاری کردن ادراک و همسو کردن ر?تار مخاطبان با نیت مورد نظر مبلغ صورت می گیرد . 
 
توسعه اقتصادی ، پیشر?ت های صنعتی ، سهولت ارتباطات بین المللی و است?اده از وسایل ارتباط جمعی در سطح گسترده در قرن کنونی تبلیغات و ضرورت توجه به آن مطرح ساخته است اگر چه اولین اثر تبلیغاتی شناخته شده در جهان به سه هزار سال پیش تعلق دارد که در شهر تبس یونان بدست آمده است و حاوی اعلان پاداش برای دستگیری برده ای بر روی کاغذ پاپیروس است اما تبلیغات به م?هوم امروزی آن از قرن ه?دهم و هیجدهم زمانی که شهرنشینی همزمان با گسترش وسایل ارتباط جمعی و ا?زایش تولید انبوه رایج شد به عنوان یکی از ضرورتهای ارتباطی در جهان مطرح گردید . در اواسط قرن ۱۷ روزنامه مرکوری Marcuries به صورت ه?تگی رد انگلستان به چاپ می رسید و اولین آگهی معر?ی قهوه در سال ۱۶۵۲ و شکلات ۱۶۵۷ و چای ۱۶۵۸ میلادی در این روزنامه منتشر شد و اولین آگهی که ایجاد رقابت بین کالا را شروع کرد در ۱۴ سپتامبر ۱۷۱۰ میلادی در روزنامه تاتلر در آمریکا شروع شد که به معر?ی یک نوع دارو پرداخته بود گرچه پیش از این روزنامه بوستن در ۲۴ آوریل ۱۷۰۴ میلادی در آمریکا اقدام به درج آگهی نمود درج آگهی تبلیغاتی در ایران از سال ۱۲۶۷ هجری قمری یعنی ۱۴ سال پس از انتشار اولین روزنامه کشور (کاغذ اخبار) و ۱۵ سال پس از رواج کاربرد آگهی در مطبوعات غربی رایج شد و برای اولین بار درج آگهی در زونامه اطلاعات در دهه اول ۱۴ هجری شمسی اغاز شد شروع درج تبلیغات تجاری به معنای واقعی آن در سال ۱۳۲۵ شمسی در روزنامه کیهان بوده است . 
 
? نقش تبلیغات در توسعه اقتصادی 
امروزه تبلیغات به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته شده است این صنعت در دنیا به تولید کننده انگیزه کاری می دهد و تبلیغات سالم می تواند بازار سالم ایجاد کند به قول کارشناسان اگر کالایی کی?یت خوبی نداشته باشد هر قدر هم که تبلیغات جذاب و خوبی داشته باشد نمی تواند به نتیجه برسد یعنی شاید با تبلیغات بتوان یک بار خریدار را وادار به خرید کرد ولی برای همیشه نمی توان این کار را کرد . این کی?یت است که تعیین کننده نهائی است . امروزه تبلیغات به عنوان یک ضرورت در جامعه ایران مطرح است که به معر?ی کالاها و تولیدات و در خدمت براورده ساختن نیازهای ضروری زندگی انسان قرار دارد تبلیغات باید در خدمت رونق بخشیدن به حرکت چرخ های اقتصادی یا شناساندن محصول و . . . باشد . تبلیغات در حقیقت زبان و وسیله ارتباط بنگاه اقتصادی با جامعه است و قطع تبلیغات به نوعی مرگ کالا محسوب می شود که اگر ناآگاهانه ، تقلیدی ، س?ارشی ، و با دید غیر کارشناسی و غیر تخصصی انجام شود ، چاهی است که کالا و صاحبش را در خود ?رو می کشد بر عکس یک تبلیغ خوب ابتدا توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند می کند . تبلیغ گسترده و علمی باعث می شود که کالای ایرانی در برابر رقیب خارجی بازار بیشتری بیابد و به ?روش برسد و کارخانه دار با شکست مواجه نگردد و جامعه نیز مواجه با خیل عظیم بیکاران نشود . نقش تبلیعات و آگهی در دنیای تجارت این است که خریدار و ?روشنده را به هم نزدیک تر کرده و باعث ایجاد ارتباط گردد دانشمندان علوم اجتماعی معتقدند که تبلیغات در مردم انگیزه های قابل ملاحظه ای در ا?زایش سطح زندگی مردم داشته است . زیرا تبلیغات در مردم انگیزه های ?راوانی برای خرید کالا ایجاد می نماید و تقویت این انگیزه باعث می گردد تا آنان برای بدست آوردن دستمزد و درآمد بیشتر میزان کار و تلاش خود را ا?زایش داده تا از این طریق بتوانند ضمن بر طر? نمودن احتیاجات ضروری و نیمه ضروری ، کالاهای لوکس و تجملی نیز خریداری نمایند که این امر موجب رونق کسب و کار ، تجارت ، اشتغال و کاهش بیکاری می گردد به نوعی تبلیغات باعث بازگشت سرمایه و جاری شدن خون در رگ تولید و حیات اقتصادی کشور می گردد . دکتر علی اکبر ?رهنگی استاد مدیریت و ارتباطات می گوید : از تبلیغات می توان به خوبی برای اطلاع رسانی بازار گشائی و پاسخ دادن به نیازهای مصر? کنندگان است?اده کرد اما در عین حال باید از مصر? زدگی و مصر? گرایی لجام گسیخته پرهز نموده و از تبلیغات برای استقرار شرایط انسانی و عقلانی و ایجاد روابط منطقی است?اده کرد . تبلیغ در مردم ضمن ایجاد علاقه و تشویق به خرید کالا ، اگاهی و هوشیاری آنان را نیز در این زمینه ا?زایش می دهد . تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالابردن توسعه ?رهنگی ، اجتماعی و سیاسی جامعه نقش بسزایی داشته باشد . نکته ای که باید در تبلیغات به آن توجه کنیم این است که تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صر?ه جوئی در وقت برای مصر? کننده و راهی برای رسیدن به یک هد? نهائی پیام دهنده می باشد از طر? دیگر تبلیغ راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابط منطقی به منظور تغییر دگرگونی در بینش ، ت?کر ، خواسته ها و ر?تار می باشد . 

 
باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات صنعت و حر?ه ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود می تواند در ایجاد اشتغال نقش به سزایی را داشته باشد و مشاغل جدیدی را به وجود آورد . و از سوی دیگر به سبب ایجاد رقابت برای ا?رادی که در این رشته ?عالیت می کنند ، باعث رشد تولید ، صنعت ملی و توسعه اقتصادی گشته و تولیدات غیر ن?تی را بالا می برد . این موضوع به امر صادرات به جهت بالا ر?تن کی?یت نیز کمک می نماید . تبلیغات یک صنعت عظیمی است که از علوم مت?اوتی شامل : روانشناسی ، مردم شناسی . جتمعه شناسی ، ر?تار شناسی مدیریت سازمانی ، اقتصاد ، مدیریت صنعتی علوم مرتبط با تولید ، بسته بندی ، گرا?یک ، طراحی ، نقاشی ، حسابدرای و . . . که هر کدام در محل عملیاتی خود بسیار مهم و اثر گذار می باشند بهره می گیرد و تبلیغات تجاری یک جزء لازم برای اقتصاد ممالک می باشد . تبلیغ سبب رونق اقتصادی ، رونق اجتماعی ، ایجاد شغل ، تحول در بازار ، سیر تکامل اجتماعی و بالا ر?تن ?رهنگ مصر? صحیح می گردد . امروزه تبلیغات در غرب در دو بعد مطرح است تبلیعاتی که به عنوان پروپاگانا نم می برند و به تبلیغات سیاسی و اجتماعی معرو? است هیچ انگیزه تجاری و سود مالی در آن نه?ته نیست صر?اً دنبال منا?ع معنوی یا سیاسی است . نوع دیگر تبلیغات تجاری یا Advertising به معنی آگاهی دادن است .
 
بازاریابی و تبلیغ هر دو برای ?روش بیشتر ، مستمر و صحیح ?عالیت می نمایند ح?ظ نگهداری مخاطبین (مشتریان) جلب مشتریان جدید ، آگاهی صحیح و منطقی دادن به آنها از وظای? تبلیغات است . در حقیقت تبلیغات یک منبع کسب اطلاعات و صر?ه جویی در وقت برای مصر? کننده می باشد . مدیران و مجریان تبلیغ باید به شاخصه های مهم انتشار یک پیام توجه کنند حوزه انتشار پیام ، زمان انتشار پیام ، ابزار انتشار پیام ، موقعیت انتشار و تکرار پیام های تبلیغی از جمله این شاخصه های مهم تبلیغی است ، یک تابلو تبلیغاتی با پیام جذاب و هزینه ای اندک می تواند از بسیاری از مشخصه های یک پیام ارتباطی برخوردار باشد به شرط آن که از ویژگی های بهینه بهره مند گردد .البته باور کردنی نیست که سالانه شرکتهای تولیدکننده کلالا وخدمات در سطح بین المللی و سطح ملی چه رقم بالایی هزینه می کنند تا به جمعیت میلیاردی ساکن دهکده جهانی بقبولانند که آنچه تولید کرده اند همانی است که خواسته اند بسیار بیش از آن شرکت های عظیم تولید کننده کالاهای مصر?ی تابلوهای تبلیغاتی عریض و طویل خود را به چشم جهانیان بنمایانند این شعار کش? شده بود که همیشه حق با مشتری است یک آژانس تبلیغاتی موظ? است در سطح وسیعی به ?عالیتهای تحقیقی دست بزند مانند بررسی خصوصیات مختل? بازار ، تجزیه و تحلیل بازار از نظر اقتصادی ، تخمین وسعت بازار .
 
بررسی موقعیت شرکت مورد نظر در صنعت ، گروه بندی مصر? کنندگان بر اساس مقدار مصر? چگونگی مصر? ، عادات موثر در مصر? ، است?اده از روش های مناسب تبلیغ از جمله هدایای تبلیغاتی ?یلم ها ، طرح ها و پوسترهای تبلیغاتی و نیز برنامه ریزی و زمان بندی انجام تبلیغات با راههای برقراری رابطه موثر با مصر? کنندگان می باشد . در یکی از تعاری? تبلیغات بازرگانی عبارت است از پیش بینی و تهیه پیام های سمعی و بصری که در ازاء پرداخت بهای نشریک یا چند عامل تبلیغاتی به اطلاع مردم رسانیده شود این پیام ها حامل خبری از خصوصیات و امتیازات یک کالا یا خدمت با یک ?کر یا شیوه عمومی خواهند بود که اطلاع از آنها موجب ا?زایش ?روش کالا یا استقبال عمومی از خدمت و ?کر مورد نظر است علاوه بر این در عمر مصر? و تولید انبوه بخش مهمی از هد? تبلیغات مطلع کردن مردم نسبت به تازه های تولید است و هد? اصلی آن معر? یک کالا و ?روش ان است هزینه تبلیغات یک هزینه سربار نیست و تبلیغات خرج خودش را در می آورد . نقش آگهی در دنیای تجارت این است که خریدار و ?روشنده را به هم نزدیک کند یک اگهی خوب ابتدا توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند می کند است?اده از یک عضو هنری واحد ، بیشترین تاثیر را دارد به خصوص در آگهیکوچک که جا و ?ضا ، ارزش بیشتری دارد . وقتی که همه اطلاعات جمع آوری شد باید آن اطلاعات را به منظور تدوین یک استراتژدی ?روش تحلیل کنید . یک شرکت طراحی اگهی باید به مواردی چون جلب نظر مشتری ، ن?ع مشتری انگیزه خریدار و خرید توجه کند در این زمیه باید از نیازهای عقلانی و احساسی هر دو است?اده شود .
 
در یک تعری? تبلیغات تجاری نوعی از ارتباطات است که با هد? معر?ی جلب توجه و یا تشویق نسبت به کالا ، خدمت ، نیاز موسسه و یا آموزه ای از سوی شخص حقیقی یا حقوقی معینی با است?اده از وسایل گوناگون خطاب به توده گروه یا ?رد انجام می شود اگر کارخانهای تولید بالا داشته باشد اما از طریقه و ارائه محصول و بازار و تعیین بازار مصر? و آشنا کردن مشتریان با محصول جدید در برنامه کاری خود قرار ندهد مو?ق نخواهد شد در تبلیغات باید منا?ع ملی ، مصالح ملی ، اموزش . جلب مشارکتهای عمومی را در روند توسعه در نظر گر?ت تبلیغات بایددائمی ، مستمر و با ظرا?ت باشد نه مقطعی ودر موقع بحران . 
عمده ترین اهدا? تبلیغات می تواند به شرح ذیل باشد : 
ال?) اشنایی مخاطب با کالا 
ب) ایجاد تصور خاص مثبت در ا نسبت به کالا و ترغیب او به مصر? آن ، برای بدست آوردن وانجام رساندن هر یک از این مراحل به طور کامل باید اطلاعات لازم را از طریق تحیقات بدست آورد اطلاعات در باره این که : 
▪ چه باید گ?ت (محتوای پیام ) 
▪ چگونه باید گ?ت (ابزار و شرایط تبلیغ) 
▪ اثر چه بود (تاثیر تبلیغ) 

 
ما باید در تبلیغ نشان بدهیم دوستی هستیم که برای کمک آمده ایم تا برای تحیمل عقیده خود . به وقل ایزنهاور که در حدود ۵۰ سال قبل گ?ت : بزرگترین جنگی که در پیش داریم نبرد برای تسخیر ا?کار انسان هاست . سیسرو خطیب و سیاستمدار رومی در مورد تاثیر پیام گ?ته است : اگر می خواهی مرا متقاعد کنی باید اندیشه های مرا بشناسی احساس مرا حس کنی و با کلماتی که من حر? می زنم حر? بزنی . 
این نکه را نیز در نظر داشت که تبلیغ هنر ، علم و صنعت است . دکرت علی محمد اربابی در کتاب تبلیغات تجاری از انتشارات داشنکده علوم ارتباطات اجتماعی سال ۱۳۵۰ می گوید : تبلیغ شامل پیام های دیدری ، گ?تاری است که از طریق وسایل تبلیغاتی با پرداخت وجه مردم را به طریقی به یک نوع محصول یک خدمت ، یک ?رک و . . . علاقمند می نماید و یا تبلیغات به کلیه اشکال ترغیب عمومی برای ایجاد تقاضا و بازار اطلاق می گردد که به واسطه ان ، ا?کار و تمایلات مردم را تحت تاثیر قرار داده ، مردم را به خرید کالا یا خدمت مورد نظر مبلغان تشویق می نماید . ?روش ?وری و رضایتبخش تولیدات تولین هد? تبلیغات است بنابراین آگهی باید گویا باشد برای این که جلب توجه نماید عنوان آگهی باید قوی و موثر باشد مخصوصا باید دید با چه نوع عنوان و عکسی می توان مردم را تحت تاثیر قرار دهد در نوشتن آگهی باید از تکرار و ذکر جملات مکرر و کلمات زاید و بی ?ایده خودداری نمود آگهی باید حاوی پیشنهاد تازه و ایجد حیثیت و شهرت کند ویلیام وایت یکی از نویسندگان آمریکا طی یک سلسله مقالات در سال ۱۹۵۰ در مجله معرو? ?ورچون چاپ کرد و بعدها همان کتاب آیا کسی گوش می هد / را منتشر نمود می گوید : هیچ موسسه ای نمی تواند تنها با تعری? و تمجید و نشر آگهی های توخالی به جایئی برسد و اعتماد و ت?اهم مردم را جلب کند جلب ت?اهم در صورتی امکان پذیر است که موسسه با طبقات مردمی که با ان سرو کار دارند موضوعات مورد علاقه مشارکت نزدیک داشته باشد زیرا تجربه مشترک تنها پایه و اساس محکم و استوار برای ایجاد ت?اهم است در هر کاری باید ارزشهای انسانی را ملحوظ و مورد نظر داشت تا بتوان در ?کر و قلب و مغز دیگران ن?وذ کرد . 

 
تبلیغات بازرگانی باید به عامل رونق تجارت و صنعت . ، ارتقاء کی?ی تولید و کاهش قیمت قلمداد شود اما به نظر متخصصات علوم اجتماعی نیز به نوعی شستشوی مغزی قلمداد می شود تبلیغات در بسیاری مواقع عادت به مصر? برخی از کالاهای غیر ضروری را دامن زاده باعث از خود بیگانگی ا?راد می گردد از آثار زیانبار دیگر تبلیغات و تهاجم تبلغاتی دگرگون ساختن الگوی مصر? جامعه است تبلیغات مصر? گرایی و مصر? مازاد بر احتیاج را دامن می زند که نتیجه آن از دست ر?تن امکان پس انداز و عدم آینده نگری است نتایج دیگر ان چشم و همچشمی . ?خر ?روشی ، سطحی نگری و جایگزین کردن معیارهای مادی به جای معیارهای اخلاقی و معنوی است و شکا? بیش از پیش طبقات و تمایزات اجتماعی و طبقاتی را به دنبال دارد از دیدکاه انقادی باید گ?ت . تبلیغات ?عالیتی است که در آن بازاری ایجاد می کند ا به هر طریقی که ممکن باشد مردم را ?ریب دهند یا مصر? گرایی را ترویچ کنند هزینه لازم برای تبلیغات از یک سو قیمت تمام شده کالا را ا?زایش می دهد و از سوی دیگر منجر به ا?زایش کمیت تولید و در نتیجه کاهش هزینه توید می گردد و نیز ایجاد رقابت ممکن است منجر به ا?زایش کی?یت گردد تبلیغات شرکت های ?راملیتی در کشورهای در حال توسعه به زیان این کشورهاست به عنوان نمونه به دلیل وجود نداشتن یا ناکار آمد بودن مقررات و محدودیت های تبلیغات در کشورهای در حال توسعه باعث گردد که در این کشورها تمایل به مصر? کالاهای غیر ضروری ا?زایش یابد ، صنایع داخلی آنها لطمه بیند و الگوی مصر? آنها به نحو غیر اصولی مشابه الگوی کشورهای مر?ه گردد . اطلاع رسانی می تواند اصلی ترین اهدا? تبلیغات باشد . تبلیغات مردم را مطلع می سازد تا به عنوان مثال بطور صحیح رانندگی کنند و قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی را رعایت نمایند در مصر? اب و برق صر?ه جویی نمایند در ح?ظ و حراست از محیط زیست بکوشند و در جهت کاهش آلودگی هوا قدم بردارند و به جای مراجعه حضوری به ادارات از پست وسایل ارتباطی دیگر است?اده نمایند همچنین تبلیغات می تواند در خدمت توسعه توریسم و جهانگردی ، تشویق به صادرات ، بازار گشائی و پاسخ به نیازهای مصر?ی منطقی ، ح?ظ و تداوم حیات تولید کنندگان کشور باشد . تبلیغات همچنین به ?رهنگ تعلیم و تربیت ، ثبات تولید ، استاندارد کردن محصول جلوگیری از نوسان قیمت ها ، توسعه تکنولوژی ، پیشر?ت سطح زندگی / تولید انبوه و مصر? انبوه کمک می کند تبلیغات ممکن است برای مصر? کننده وسایلی ?راهم آورد که در وقت وانرژی خود . رد ر?ع نیازمندی هایش صر?ه جویی کند آزادی انتخاب و اختیار او را آسانتر کند و از میزان آزمایش و خطای او بکاهد از طر?ی درآمد حاصله از امور تبلیغات بازرگانی برای موسسات گرداننده وسایل ارتباط جمعی و مطبوعات رقم قابل توجهی را تشکیل می دهد بدون این درآمد ها تصور کنید که روزنامه ها یا مجلات ، رادیو تلویزیون چگونه می توانند وضعیت اقتصادی شغلی خود راتثبیت نمایند بدون داشتن چنین درآمدی ، مطبوعات مجبور خواهند بود که از طریق دیگری به حیات خود ادامه دهند معمولاً یکی از راهها یکسب درآمد بیشتر ا?زایش نرخ مطبوعات می اشد که در چنین حالتی مصر? کننده بایستی پول بیشتری بپردازد و یا قلم روزنامه خود را در اختیار گروه و یا موسساتی بگذارد که امکان حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جامعه ای را به خطر بیندازند به هر حال شکی نیست که تبلیغات بازرگانی یکی از عوامل موثر و م?ید اجتماعی می باشد و موسساتی که از طریق تبلیغات بازرگانی مراحل مو?قیت را پیموده و بر پیروزی بزرگی نائل گردیده اند بسیار بوده چه بسا بدون وجود آنها تکنولوژی امروز هم وجود نبود وبشر قرن معاصر از مزایای امروزی برخورداری نداشت . دیدگاه انتقادی در مورد تبلیغات این است امروزه جوامع تحت تاثیر تبلیغات تجاری به خرید کالاهای غیر ضروری تشویق و ترغیب می شوند و ا?راد در این جوامع که به جوامع مصر? موسوم شده است ناچار می شوند تحت تاثیر تبلیغات تجاریی که از طریق روزنامه ها ، مجله ، رادیو تلویزیون . سینماها و آگهی های گوناگون دیواری آنها را تعقیب می کند کالاهای بیشتری خریداری کنند . بدیهی است که ا?راد برای تامین این همه نیازهای مصنوعی و سرگرم کننده باید درآمد بیشتری نیز بدست آورند تا قادر باشند قوه خرید خود را بالا ببرند ولی از آنجا که کسب درآمد بیشتر نیازمند کار بیشتر است خود را مجبور می بینند که ساعتهای زیادتری کار کنند و احتمالا به جای یک شغل یا چند شغل دیگری پیدا کرده تا بتوانند بهای کالاهای مصر?ی را که بیشتر به طور قسطی خریداری می کنند به موقع بپردازند بدون تردید ا?راد با کار بیشتر چه از لحاظ جسمی چه از لحاظ روحی ، خسته تر و ?رسوده تر می شوند و شور نشاط زندگی را از دست می دهند از ?راغت و‌ آسایش واقعی محروم شده .
 
نسبت به وضع اجتماعی خود و اطرا?یان خویش بی اعتنا و بی توجه می شوند در نتیجه آنها نمی توانند از حقوق سیاسی خود بهره برداری کنند . مسئولیت های اجتماعی خویش را انجام دهند و باهمکاری دیگران آینده بهتری بسازند در چنین شرایطی تبلیغات بازرگانی بطور غیرمستقیم ، هد? های تبلیغات سیاسی را که ح?ظ و گسترش سازگاری و محا?ظه کاری است تامین می کنند صر? نظر از معایبی که برای تبلیغات بر شمردند باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات تجاری ، نیروی مهاجم و خلاقی است ه با تشویق میل عمومی به مصر? ، به ?روش کالا کمک می کند و عامل محرکه ای در گردش چرخ های اقتصاد جهانی به شمار می رود در واقع تبلیغات تجاری ?رآیندی پویاست که همگام با تغییرات اجتمعی و تحولات سیاسی - اقتصادی ، هر روزه شکل تازه ای پیدا می کند ا?زایش سطح دانش عمومی ، رشد ?کری و نیز سلیقه و ذوق مردم از یک سو و ا?زایش سطح درآمد و جمعیت . رغبت به مصر? و بهتر زیستن از سوی دیگر ، تبلیغات تجاری را شدیداً تحت تاثیر قرار داده است شرت ها با انجام تبلیغات تجاری ، هد? های جهار گانه ای را دنال می کنند نخست این که سعی می کنند میزان مصر? مشتریان خود را ا?زایش دهند دوم این که درصد جلب مشتریانی جدید بر می آیند که رسیدن به این هد? خود را ا?زایش دهند دوم این که درصد جلب مشریان جدید بر می آیند که رسیدن به این هد? از طریق جلب نسل جوان ، جلب مشتریانی که خریدار محصولات شرکت نیستند و جلب مشتریان رقبل امکان پذیر است سومین هد? شرت زنده نگاه داشتن نام موسسه و چهارمین هد? مبارزه با عقاید مخال? شرکت یاموسسه است از دیگر مزایای تبلیغات تجاری ا?زایش حم مبادلات است و نیز عاملی در توسعه ?ن آوری است چرا که مو?قیت در بازار به ارائه کالاهای دارای کی?یت مناسب بستگی دارد تا مشتریان بالقوه ای که با تبلیغات برای خرید محصول شرکت به صورت بال?عل درامده ند به صورت مشتریان دائمی شرکت باقی بمانند . از دیگر مزایای تبلیغات تجاری ، ا?زایش تقاضای مشتریان است هر قدر سرعت ?روش کالا بیشتر باشد قدرت تولید محصولات نیز ا?زایش می یابد سرعت ?روش از راه ارتباط با انبوه مشتریان میسر می شود که در گوشه وکنار پراکنده هستند . 
جان مینارد کینز اقتصادان مشهور انگلیسی می گوید : اشتغال کامل مستلزم مصر? کامل است و مصر? کامل نیز مستلزم شناساندن محصول به متقاضی است از دیگر مزایای تبلیغات تجاری ، ایجاد رقابت بین تولید کنندگان است که به تبع آن کی?یت محصول بهبود می یابد در واقع تولید کنندگان برای از دست ندان بازار ، همواره درصد ا?زایش کی?یت محصول خد نسبت به شرکت رقیب هستند . 

 
تبلیغاتی تجاری همچنین حق انتخاب مشتری را برای خرید کالا ا?زایش می دهد در این شرایط متقاضی به راحتی به اطلاعات مربوط به کالا دست می یابد و دست به انتخاب می زند همچنین با ایجاد اعتماد در مصر? کنندگان در دراز مدت توزیع کالا نیز آسان تر می شوند زیرا با اطمینانی که مصر? کننده نسبت به کارک کالا پیدا می کند تولید کننده قادر است حتی بسیاری از محصولات خود را پیش ?روش کند . 
تبلیغات می تواند در ا?زایش منظم توانای خرید مردم و نیز گردش سرایه ها موثر باشد تبلیغ میل عمومی مصر? کنندگان را برای خرید ا?زایش می دهد و باعث می شود مشتریان برای دسیابی به کالاهای جدید مورد نظر خود بکشوند تا درامد بیشتری را کسب کنند اگر تولید کننده مجاز به آگهی کردن محصول خود نباشد علاوه بر مشکلاتی که برای خریداران به جهت بی اطلاعی از کالا و خدمات ایجاد می شود تولید کننده نیز رغبتی برای سرمایه گذاری نشان نیم دهد همچنین اشتغال کامل عوامل تولید ?راهم نمی شود و با ا?ت درامد قدرت خرید کاهش می یابد بطور کلی تبلیغات تجاری یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی به شمار می رود و ابزاری است برای تسریع گردش سرمایه و پیشر?ت صنعت . 

kvcx_sam_2035.jpg


#2 zahra.f7013

zahra.f7013

    کاربر ?عال

  • مدیر انجمن
  • 379 ارسال
  • شهررشت
  • نام و نام خانوادگی:زهرا ?رمانبردار

ارسالی سه شنبه ۲۹ دي ۹۴ - ۱۲:۰۹:۳۰

تماس از طریق تلگرام با شماره 09217848986

   و یا تماس تل?نی با شماره   09360411922  


ارتباط صر?ا از طریق  تلگرام   09217848986 


#3 shokoufeh

shokoufeh

    کاربر ?عال

  • مدیر انجمن
  • 218 ارسال
  • شهرتهران
  • نام و نام خانوادگی:شکوه محمدی

ارسالی چهارشنبه ۱۰ آذر ۹۵ - ۱۳:۱۴:۴۸

جایگاه تبلیغات

%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85+%D8%AA%D9%88%D9

 

 
در تولید صنعت و اقتصاد کشور تبلیغات بالاترین جایگاه را برای ?روش دارا می باشد.
ا?زایش تولید نیازمند ?روش محصولات می باشد و این مسئله به نوبه خود نیازمند انجام ?عالیت هایی نظیر تبلیغات و بازاریابی می باشد. روش ها و تکنیک های مختل?ی که توسط کارشناسان در طول زمان های مختل? ارائه شده است می تواند یکی از مهم ترین عواملی باشد که در این عرصه کمک می نماید. ا?رادی که بتوانند بهترین راهکارها را بر اساس نوع محصول و خدمات خود انتخاب نمایند و در است?اده از آن به صورت اصولی عمل نمایند می توانند نتایج چشمگیری را در ?روش خود مشاهده نمایند.

09118166614






همچنین به رغبت ومصر?, بهترزیستن, نقش تبلیغات صنعت دراشتغال, آگاهی دادن, توسعه اقتصادی, جایگاه تبلیغات, اقتصاد کشور, پیشر?ت های صنعتی, Advertising, تسریع گردش سرمایه نیز برچسب خورده است

0 کاربر در حال خواندن این تاپیک است